#62 'Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach' Amy Schumer



Jedna z książek, na którą zdecydowałam się w ciemno. Otrzymałam i czytałam wcześniej jedną książkę wydaną przez Wydawnictwo Kobiece, która też była nietypową biografią (chodzi mi o 'Lab Girl'), więc uznałam, że ta będzie równie dobra. Czy tak się stało?


'Czyż to nie smutne? Jeżdżę po kraju dwanaście lat i ani razu nie poznałam mężczyzny po przedstawieniu, nie zabrałam go do siebie ani nawet się z nim nie całowałam. Nic.'


Amy Schumer jest aktorką komediową i stand-uperką, czyli na żywo rozbawia ludzi opowiadając autorskie dowcipy. Nie ukrywam, że nie słyszałam wcześniej tego nazwiska, ale może to dlatego, że średnio przepadam za wszelkiego rodzaju kabaretami. Czytając jednak rozdział za rozdziałem poznawałam Amy coraz bliżej, a dodatkowo poczytała trochę w sieci na jej temat, dzięki czemu już nie zrobię wielkich oczu na wspomniane nazwisko, bo wiem o kim jest i czym się zajmuje.


'Jestem nowobogacka, ale nie jestem suką. To kłamstwo. Dotychczas nie okłamywałam was w tej książce i teraz też nie chcę tego robić. Jednak jestem suką.'


Książka nie jest autobiografią, o czym sama autorka wspomniała już na wstępie. Jest zatem przedstawieniem wydarzeń z życia, bo w końcu na autobiografię jak przyznała jest jeszcze zdecydowanie za młoda. Nie raz i nie dwa śmiałam się podczas lektury. Pojawiło się kilka zdjęć, kilka wspomnień życia uczuciowego, rodzinnego i nie tylko. 

Wiedzieliście, że zamawiając pizzę i spaghetti można zjeść je jednocześnie, układając makaron na cieście? Ja też nie, a okazuje się, że to całkiem smaczna potrawa. Wino z kolei też pasuje zawsze i do wszystkiego i całkiem fajnie można się nim upić :)

Takie i inne historie Amy w zabawny sposób przekazuje swoim czytelnikom. Poznamy najgorszy dzień w jej życiu, a także całą rozpiskę ceremonii pogrzebowej. Amy ma do siebie ogromny dystans, za co zdecydowanie ją polubiłam. W nosie ma fakt, że nie jest wychudzoną modelką, sama określa siebie jako 'plus size'.


' Śmieję się z najsmutniejszych chwil w życiu, zwłaszcza wtedy, gdy są okropne, ponieważ bywają jednocześnie komiczne. To wszystko, co możemy zrobić, kiedy coś sprawia nam ból.'


Jeśli zastanawiacie się czy sięgnąć po tę pozycję to jestem jedną z osób, która może Wam ją polecić! Dawka humoru i sceny z życia kobiety, która sama zapracowała na swój sukces. Fakt, że ja jej nie znam nie oznacza, że znana nie jest, bo jest wręcz przeciwnie. Warto sięgnąć po tę lekturę i miło spędzić przy niej czas!


'Kiedy stoję na scenie, występując przed dziesięcioma tysiącami ludzi, często przyglądam się zgromadzonym tłumom i widzę, że mniej więcej połowa kobiet na widowni siedzi ze skrzyżowanymi rękami; w ten sposób zasłaniają sobie brzuchy. Bez końca wpaja się nam, że tylko ktoś niebezpiecznie chudy jest wartościowy i zasługuje na akceptację.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger