#32 'Podróżniczka' Arwen Elys Dayton


Z kontynuacjami często jest tak, że są gorsze niż pierwsza część. Zazwyczaj. Jak było w przypadku Podróżniczki, kontynuacji Poszukiwaczki [recenzja tutaj]? Odpowiedź znajdziecie poniżej.


'Wychowano mnie na Poszukiwaczkę. Prawdziwą Poszukiwaczkę. Taką, która odnajduje pośrednie ścieżki, wybiera właściwą drogę i czyni to, co słuszne.'


Po wydarzeniach, które miały miejsce pod koniec pierwszej części Quin i Shinobu postanawiają odkryć tajemnice zaginięć poprzednich pokoleń Poszukiwaczy. W międzyczasie John robi to samo, szkoląc się pod okiem Młodej Sędzi. Jaka historia kryje się za tajemniczymi zniknięciami? Mogę zdradzić jedynie, że odpowiedź znajdziemy w pewnym sensie już w tej części.

Podróżniczka jest ściśle powiązana z pierwszą częścią. Co prawda poznajemy odpowiedzi na kilka pytań, jednocześnie otrzymując kolejne. Podoba mi się fakt, że nie wszystkie rozwiązania są oczywiste i nie wszystko dostałam jak na tacy. Przyjemność z czytania jest wówczas większa, a jednocześnie czekam na kontynuację z jeszcze większą niecierpliwością.

Poza czwórką postaci, które już znamy poznajemy przeszłość Catherine (matki Johna) oraz losy chłopca o imieniu Nott. Kim jest? Tego nie zdradzę, jednak jego historia jest równie ciekawa i otwiera nowe wątki. Autorka otwiera sobie tym samym kolejne drzwi, a czytelnicy otrzymują kolejne historie, które są ściśle związane z głównymi wątkami.

Dobrze się bawiłam podczas lektury. Fabuła wciągała, a zmiana narracji po każdym rozdziale nie pozwoliła mi się nudzić. Sama historia, o czym już wspominałam jest ciekawa i niepowtarzalna. Czyta się przyjemnie i szczerze czekam na kontynuację, która mam nadzieję, niebawem się pojawi.


'Czasami trzeba przyjąć cios, żeby móc samemu go zadać. Czasami taka jest strategia. I trzeba zaakceptować to, że zostanie się uderzonym.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu:


~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger