#28 'Poszukiwaczka' Arwen Elys Dayton



W związku z niedługą premierą kontynuacji postanowiłam zapoznać się z pierwszą częścią trylogii, mając nadzieję, że będzie to kolejna fascynująca historia. Czy miałam rację?


'Wszystko, czego się uczyła, każda lekcja i każdy trening, prowadziło do tej właśnie chwili. Już wkrótce złoży przysięgę, jak niezliczone pokolenia jej rodziny przed nią.'


Quin, Shinobu i John szkoleni są na przyszłych Poszukiwaczy. Trenują do czasu, aż będą gotowi aby złożyć przysięgę. Po rytuale wszystko okazuje się jednak zupełnie inni niż się spodziewali... John nie zostaje dopuszczony do zakończenia treningu, a Quin i Shinobu spotka los, który wcale nie był ich wymarzonym biegiem wydarzeń.

Poznajemy losy bohaterów z perspektywy każdego z nich, co osobiście bardzo lubię. Otrzymałam historię inną od wszystkich. Nowy pomysł, nowi bohaterowie... Nie zauważyłam schematów, co nie oznacza, że momentami miałam problem z wciągnięciem się w historię. Nie oznacza to jednak, że była ona nudna.

Połączenie współczesnego Londynu z wydarzeniami i postaciami, które ze współczesnym światem mają niewiele wspólnego. Fantastyka z połączeniem realizmu jest ciekawym zabiegiem i nieczęsto spotykanym w czytanych przeze mnie książkach.

Poszukiwaczka jest wstępem do naprawdę obiecującej trylogii. Czekam na kontynuację i mam nadzieję, że będzie równie dobra lub nawet lepsza od pierwszej części. Autorka pozostawiła wiele pytań bez odpowiedzi i wiele tajemnic, których jestem ciekawa. Plusem jest też fakt, że drugą część poznam już całkiem niedługo, więc nie zdążę się szczególnie naczekać!


'Reguła pierwsza: Poszukiwaczowi nie wolno zawłaszczyć athamenu innej rodziny. Reguła druga: Poszukiwaczowi nie wolno zabić innego Poszukiwacza, chyba że w samoobronie. Reguła trzecia: Poszukiwaczowi nie wolno krzywdzić ludzi.'


OCENA: 7/10

za książkę dziękuję wydawnictwu Uroboros:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger