#535 'Profesorka' Layne Fargo

 

Lubię sięgać po książki nieznanych dotąd autorów i autorek, ale najczęściej od Wydawnictw, które poprzeczkę stawiają wysoko. Czy w tym przypadku nowy tytuł spełnił moje oczekiwania?

'Od szesnastu lat morduję mężczyzn, którzy na to zasłużyli, nie zamierzam nagle zacząć zostawiać śladów.'

Scarlett jest profesorką, której zajęciem pozalekcyjnym jest mordowanie mężczyzn. Nie są to jednak przypadkowe osoby, a takie, które wykorzystały kobiety gwałcąc je, bijąc lub uciekając się do jeszcze innych zbrodni. I uchodzi jej to na sucho. Do czasu... Jednocześnie poznajemy studentkę Carly, która uwolniła się z niezbyt dobrego domu i w tym samym czasie zaprzyjaźniła ze współlokatorką, która również ma swoje problemy. Czy drogi bohaterek się ze sobą pokrzyżują? A jeśli tak, to jakie będą tego konsekwencje?

Historia przedstawiona jest z perspektywy dwóch głównych bohaterek. Poznajemy zatem życie Carly, które zaczyna na nowo jako studentka i Scarlett, która ma bardzo nietypowy cel w życiu. Z każdym kolejnym rozdziałem, poznajemy je bardziej i zaczynamy rozumieć, co nimi kieruje i dlaczego podejmują takie, a nie inne decyzje.

Książkę czyta się naprawdę szybko. Rozdziały są naprzemienne, zatem zakończenie jednego powoduje konieczność przeczytania kolejnego, aby w następnym poznać dalszą części historii pierwszej bohaterki. I to sprawia, że przez historię się wręcz płynie.

'Jednak grupa zadaniowa to nie policja. Nie szukają winnego, jedynie wzorców w danych, a danymi można manipulować. Zupełnie jak ludźmi.'

Z początku książka wydawała mi się zwyczajna, ale po pierwszym plot twiście sprawiła, że dalej już nie mogłam się oderwać. Prowadzenie fabuły stało się dla mnie bardziej zrozumiałe, a odkrywanie tajemnic jedna po drugiej sprawiło, że nie mogłam doczekać się zakończenia. I ono również mnie usatysfakcjonowało! Nie pozostaje mi więc nic innego jak polecić wam tę książkę!

'A ja mam w głowie tylko jedno: o ile bardziej stosowna byłaby ta przemowa, gdyby umarł tak, jak to zaplanowałam, i wszyscy byliby przekonani, że sam się zabił.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger