#533 'Zaufaj mi' Anders Roslund

 

Czytałam jeden z poprzednich tomów serii i miałam sięgać po kolejne, jednak jakoś mi umknęły i nie zachowałam ciągłości. Niemniej postanowiłam sięgnąć po ten, bo opis mnie zainteresował i chciałam sprawdzić czy w dalszym ciągu chcę kontynuować poznawanie losów bohaterów. Czy tak się stało?

'Sądzę, że myślenie może być dużo skuteczniejsze od skakania, biegania czy strzelania, kiedy inspektor policji kryminalnej próbuje zrozumieć, dlaczego sprawca ranił albo zabił człowieka.'

Ewert Grens powoli układa sobie życie na nowo. Jednocześnie zostaje wciągnięty w wir sprawy sprzed lat, która w głównej mierze opiera się na handlu ludźmi i sutenerstwie. Czy mężczyźnie uda się naprawić błędy przeszłości i rozwiązać sprawę, którą przed laty zatuszował? Jakie konsekwencje będą miały jego działania?

Handel żywym towarem to trudny temat. Nie zawsze uda się go przedstawić w sposób, który zainteresuje czytelnika. Tym razem było wręcz odwrotnie, ponieważ historia wciąga od samego początku, a napięcie nie opuszcza do ostatnich stron. Co więcej, autor zostawia czytelnika z pewnymi niedopowiedzeniami i w zasadzie do czasu premiery kolejnego tomu pewne wątki są w zawieszeniu i nie wiemy jakie jest ich rozwiązanie.

'Jaki człowiek staje się bezsilny, kiedy już nie potrafi znieść myśli, że znów kogoś straci. Kiedy usiłuje pojąć, jaki jest sens w poznawaniu ludzi i dopuszczaniu ich do siebie, skoro potem mają kolejno odchodzić.'

Na tę chwilę to jedna z lepszych książek przeczytanych w tym roku. Niesamowicie wciągająca historia, która trzyma w napięciu do samego końca. Nie sposób się od niej oderwać. I nie przeszkadzał mi wcale fakt, że to kolejna część serii, z którą wcale nie byłam na bieżąco, bo sama historia rekompensuje wszystko. Jeśli tak jak mi nie przeszkadza wam, że to nie jest to jednotomówka to zdecydowanie polecam. Warto sięgnąć po ten tytuł!

'Wiedział bardzo dobrze, jak to jest, kiedy powracają wspomnienia i dotykają za mocno.'

OCENA: 9/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger