#521 'Loft' Magda Stachula

 

Widziałam sporo zapowiedzi tej książki, ale nie ukrywam, że to okładka mnie do siebie przyciągnęła. Jak okazało się, że tytuł jest dostępny w formie audiobooka to od razu po niego sięgnęłam. Jesteście ciekawi czy mi się spodobała?

'W końcu ży­cie to nie te­atr, nie da się za­grać po­now­nie tej sa­mej sceny, tyle że le­piej, i w do­datku nie można li­czyć na po­moc su­flera.'

W lofcie naprzeciwko kamienicy, w której mieszka czwórka przyjaciół zostaje zamordowana kobieta, która niedawno się tam przeprowadziła. Oba małżeństwa są przesłuchiwane przez policję, jednak zgodnie twierdzą, że nie mają z tą zbrodnią nic wspólnego i nie znają w ogóle kobiety. Czy aby na pewno? Czy skrywane tajemnice doprowadzą do prawdy?

Historia przedstawiona jest z kilku perspektyw w czasie teraźniejszym. Tym samym mamy wgląd w perspektywę, ale i przeszłość czwórki naszych głównych bohaterów. Poznajemy więc ich tajemnice, ale i decyzje, które doprowadziły do tego, że pewne rzeczy muszą trzymać w sekrecie. W momencie morderstwa wszystko zaczyna się jednak sypać jak domek z kart, a skrywane wydarzenia z przeszłości wychodzą na jaw. Ale kto i dlaczego zabił?

'Każdy ma ta­jem­nice, które po­winny być nie­wi­do­czne dla po­zo­sta­łych: my­śli, pra­gnie­nia, cza­sem pięk­ne, cza­sem wsty­dliwe, bo­le­sne albo obrzy­dliwe.'

Wciągająca i trzymająca w napięciu historia. Z początku musiałam się skupić, aby nie pomylić postaci, jednak gdy stały się one dla mnie wystarczająco 'znajome' to sama historia była już tylko przyjemnością. Zbrodnia, tajemnica i niejednoznaczne rozwiązanie to coś, co lubię najbardziej. Dlatego nie zastanawiajcie się i koniecznie sięgnijcie po ten tytuł!

'Cza­sem wy­star­czy jedna nie­wła­ściwa zna­jo­mość i do końca ży­cia można mieć pro­blemy.' 

OCENA: 7/10

książka dostępna TUTAJ

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger