#520 'Choroba idzie ze mną. O psychiatrii poza szpitalem' Anna Kiedrzynek

 

Lubię od czasu do czasu sięgać po reportaże. Mam ich dość sporo na półkach, więc jako odskocznia wybieram taki, który akurat mógłby mnie zainteresować i tym razem padło na ten tytuł. Czy było warto?

'W szpitalu psychiatrycznym można człowieka przywiązać pasami do łóżka, wsadzić go w kaftan bezpieczeństwa lub zamknąć w izolatce.'

Czym jest choroba psychiczna każdy wie. Ale nie każdy wie, że diagnozy nie można zaszufladkować, bo każdy przypadek różni się od siebie, czasem znacząco. Autorka przybliża nam historie ludzi, który mają różne rodzaje schizofrenii lub choroby afektywnej dwubiegunowej. Poznajemy ich życie, a także zmagania z chorobą. Jednocześnie dowiadujemy się jak wygląda ich codzienność zarówno w szpitalu, jak i poza nim. I czego w tym drugim przypadku brakuje, aby żyło się godnie.

'Od pięciu lat sąsiaduję z jej krzykiem i nie mam pomysłu, co z tym zrobić.'

Reportaż jak i poruszana tematyka bardzo potrzebna. Szczególnie w społeczeństwie, w którym nadal choroba psychiczna to piętno. A wcale nie musi tak być, bo na dobrą sprawę to choroba, jak każda inna, którą można i powinno się leczyć. Warto przeczytać tę książkę, aby poszerzyć perspektywę i chociaż na chwilę zastanowić się jak wygląda życie tych osób. Polecam!

'Chory, tak samo jak zdrowy, też ma prawo do strachu - nawet jeśli boi się czegoś, co nie istnieje.'

OCENA: 7/10

książka dostępna TUTAJ

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger