#517 'Noc poślubna' Przemysław Borkowski

 

Dotychczas znałam autora ze strony dwóch serii, a szczególnie tej z Gabrielą Seredyńską. Postanowiłam więc poznać go od drugiej strony, jednotomówkowej. Jak sobie poradził w tej roli?

'Oto człowiek, który do tej pory był dla niego autorytetem, który się nim opiekował, wyznaczał standardy i strofował, gdy on ich nie przestrzegał, stał się nagle kimś, kogo należy sprawdzać, czy nie zachowuje się niegrzecznie.'

Justyna i Kamil biorą ślub, a po uroczystości kościelnej przenoszą się do domu weselnego na przyjemniejszą część dnia. Ale czy aby na pewno? Z godziny na godzinę impreza jest coraz większą katastrofą, a tajemnice i dziwne zachowanie najbliższej rodziny pary młodej wpływają na decyzje, od których nie ma już odwrotu. Czy wpływ na to ma las wisielców, w którego obrębie znajduje się dom weselny?

W historię wchodzimy od razu, nie ma tu miejsca na wstępy i poznanie bliżej bohaterów. Od razu mamy wesele, ale nie wiemy jak do niego doszło, jak główni bohaterowie się poznali, ani co ich połączyło. Do tego dochodzi jeszcze tajemnica miejsca, w którym odbywa się wesele i otrzymujemy mieszankę wybuchową. Jednak wiele wątków zostało przedstawionych w niezrozumiały dla mnie sposób, przez co nie czułam więzi z bohaterami i całą historią. Została ona przedstawiona z wielu perspektyw, jednak jak dla mnie wprowadzało to tylko jeszcze większy chaos.

'Może jednak lepiej zadzwonić na policję i niech już nadejdzie koniec świata?'

Książka jak dla mnie niestety mocno średnia. Chyba miałam zbyt wysokie oczekiwania, a ostatecznie nie do końca zrozumiałam zamysł i przesłanie. Miałam wrażenie, że wątki nie mają znaczenia dla siebie nawzajem, a jak już się ze sobą połączyły to ja się pogubiłam. Nie przestanę czytać książek autora, bo jedna nie wpływa na ocenę całości, jednak dla mnie czegoś w tej historii zabrakło. Niemniej, przekonajcie się sami.

'Gdy ktoś chciał odebrać sobie życie, wybierał właśnie ten las. Tak naprawdę nie wiadomo do końca dlaczego. Może po to, żeby nie być w tych ostatnich chwilach tak do końca samotnym?

OCENA: 5/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger