#510 'Nie pozwól jej zostać' Nicola Sanders

 

Kolejna nowość od Czwartej Strony Kryminału, którą niezaprzeczalnie musiałam poznać i podzielić się z wami wrażeniami. Czy było warto?

'Czuję jednak, jak się porusza, a to niechybny znak, że zaraz się obudzi. Jak się obudzi, będzie płakać, bo zawsze płacze. A jak będzie płakać, to zginiemy.'

Joanne wraz z mężem i małą córeczką Evie mieszkają w domu na przedmieściach. Wydawać by się mogło, że tworzą szczęśliwą rodzinę do czasu, aż wprowadza się do nich córka Richarda z pierwszego małżeństwa. Chloe nie jest już dzieckiem, ale tak się zachowuje. Dwudziestoletnia dziewczyna robi wszystko, aby Joanne czuła, że powinna odejść. Czy jej się to uda?

Historia prowadzona jest z perspektywy Joanne, ale Chloe jest w niej równie ważna. Obie kobiety żyją w tym samym domu, jednak przyświecają im odrębne cele. Pierwsza z nich chce się zaprzyjaźnić i żyć w zgodzie z nowo poznaną pasierbicą, a druga wręcz przeciwnie. Wynikają z tego sytuacje, które docierają do Richarda z dwóch stron, a mężczyzna sam nie wie komu wierzyć. Tym bardziej, że obie kobiety mają swoją przeszłość, która wpływa na ocenę sytuacji.

Kto ma rację? Komu powinien wierzyć mężczyzna, który otrzymuje sprzeczne ze sobą informacje? Żonie, którą jak twierdzi kocha i ma z nią maleńką córeczkę czy córce z poprzedniego małżeństwa, której nie widział przez ostatnie dwa lata? Odpowiedź wydaje się prosta, ale sama nie wiem po czyjej stronie bym stanęła. Bo każdy kij ma dwa końce, a prawda nigdy nie jest zupełnie biała i oczywista.

'Jak to się mówi? To, że jesteś paranoikiem, nie oznacza, że w pobliżu nie czai się zła pasierbica, która próbuje zabić twoje dziecko.'

Dawno już nie czytałam książki, w której obie główne bohaterki byłyby tak okropnie irytujące. Wiele wydarzeń nie miałoby miejsca gdyby pomyślały zamiast od razu działać. Ale z pewnością działanie to było zamierzone, wywołuje w czytelniku emocje. Samo zakończenie okazało się być ogromnym zaskoczeniem, nie spodziewałam się takiego finału. Polecam, warto poznać tę historię!

'Mogłabym jej powiedzieć, to moja najlepsza przyjaciółka, ale myślę, że powinnam się dowiedzieć, czy moja pasierbica naprawdę jest psychopatką, zanim powiem o tym całemu światu.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger