#509 'Mroczna kołysanka' Polly Ho-Yen

 

Jeśli chodzi o wybór audiobooków to sięgam po te, na których temat słyszałam lub czytałam pozytywne opinie. Wynika to z tego, że nie chcę tracić czasu na coś niesprawdzonego jeśli mam możliwość wyboru. Jak było w przypadku tej pozycji?

'Nie ma nic bardziej niepokojącego niż ktoś, kto mówi, że nie ma się czym martwić.'

Świat jest w kryzysie bezpłodności, a jedyną możliwością zajścia przez kobietę w ciążę jest bolesny proces indukcji. Same narodziny dziecka wiążą się też z wieloma obostrzeniami, a po przekroczeniu dozwolonej liczby punktów karnych dziecko zostanie poddane ekstrakcji, czyli po prostu odebrane rodzicom. Kit widziała już wiele rodzin, którym zabrano dziecko, więc sama robi wszystko, aby zachować małą Mimi przy sobie. Czy jej się to uda?

Każda wizja świata jest na swój sposób przerażająca. Nie mam dzieci, ale nie potrafię sobie wyobrazić, że po długim oczekiwaniu i robieniu wszystkiego, aby dziecko miało jak najlepiej z różnych powodów zostaje ono odebrane. I to często zupełnie niepotrzebnie.

Historię poznajemy z perspektywy Kit w dwóch liniach czasowych - w przeszłości i teraźniejszości, kiedy to robi wszystko, aby zachować przy sobie córeczkę. Wiele działań władzy i całego państwa wydaje się być bezsensowna i niewyobrażalna w dzisiejszych czasach. Ale czy taka niemożliwa? W końcu nie wiemy jak będzie wyglądał świat w przyszłości.

'Co zostawiasz za sobą, gdy wierzysz, że nikt tego nie zobaczy? Jakie kawałki siebie pozostawiasz odsłonięte?'

Bardzo interesująca i jednocześnie przerażająca wizja świata. Niepokojące jest to, że taka przyszłość może nas czekać. I moje pokolenie być może tego nie dożyje, ale kolejne? Kto wie? Jeśli nie wiecie czy lubicie książki z gatunku science fiction to ta pozycja pod tym względem jest lekka i przystępna. Sama nie czytam wiele z tego gatunku, a ta historia naprawdę mi się podobała. Polecam!

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger