#508 'Polowanie na fortunę Rosewoodów' Mackenzie Reed

 

Dość niespodziewanie otrzymałam propozycję recenzji tej pozycji i pomimo gatunku jakim jest literatura młodzieżowa zdecydowałam się przeczytać. Czy było warto?

'Wsuwam palec pod pieczęć, aż idealna róża się łamie. Wyciągam złożoną kartkę, gruby papier, którego babcia używała jako listowego, i przygotowuję się na... cóż, nawet nie wiem.'

Lily Rosewood niespodziewanie dowiaduje się, że jej babcia nie żyje. Dziewczyna jest zdruzgotana, a do tego wszystkiego dochodzi jeszcze niewiadoma o pozostawionym spadku. Babcia była właścicielką ogromnej firmy, jednak nikomu nie przepisała pieniędzy, a dziewczynie pozostawiła tylko zagadkę do rozwiązania. Dołączyć ma do niej kilku znajomych, którzy również otrzymali od kobiety tajemnicze listy. Czy grupie nastolatków uda się rozwikłać zagadkę?

Historia przedstawiona jest wyłącznie z perspektywy w czasie rzeczywistym. Towarzyszymy więc Lily i jej nowo nabytym przyjaciołom w rozwiązywaniu kolejnych zagadek. Jednak to nie pieniądze są tu na pierwszym planie. Lily jest osobą, która nie miała wokół siebie bliskich przyjaciół, a nawet znajomych. Dzięki listom od babci i wspólnemu zaangażowaniu po jej śmierci to się zmienia, a dziewczyna zyskuje coś najcenniejszego - ludzi wokół siebie, którym wzajemnie na sobie zależy i są dla siebie ważni. W zwykłych okolicznościach z pewnością nic by ich do siebie nie zbliżyło, ale okazja sprawiła, że na siebie trafili.

'Żal jest jak choroba, przenikająca pod skórę i osiadająca w kościach. Jest ciężki jak najgorszy koc obciążeniowy. Ciągnie mnie w dół i kradnie mi oddech.'

Chociaż nie jestem docelowym odbiorcą książek młodzieżowych (niestety już od dłuższego czasu) to sama historia mi się podobała. Lekka i idealna na letnie, upalne dni. Nie jest wymagająca, ale jednocześnie wciąga. Bohaterowie nie są nijacy. Główną wartością jest tutaj przyjaźń i uważam, że została pokazana w bardzo dobry sposób. Nie pozostaje mi nic innego jak polecić wam tę książkę!

'Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli ludzie nie wspierają cię, gdy jesteś tym, kim musisz być, to i tak nigdy nie byli przy tobie z właściwych powodów.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger