#502 'Jesteś Fajna' Monika Hoffman-Piszora

 

Monikę 'znam' z profilu na Instagramie Dzieciaki Cudaki. Codziennie oglądam relacje i patrzę jak dzieciaki dorastają. Oczywiste było więc dla mnie, że przeczytam książkę, którą postanowiła wydać. Czy było warto?

'Siebie odnajdujemy dopiero wtedy, gdy w każdym towarzystwie, niezależnie od tego, kto to jest - koleżanka, kolega, bogaty, biedny, znajomy, nieznajomy - jesteśmy naprawdę sobą. Gdy przy każdym zachowujemy się tak samo.'

Książkę chciałam mieć i przeczytać jak tylko pojawiła się zapowiedź. Kosztowała jednak sporo, więc nie uśmiechało mi się jeszcze płacić dodatkowo za dostawę. Monika postanowiła zorganizować spotkanie w Poznaniu, a że tu mieszkam to poszłam z ciekawości i przy okazji kupiłam książkę.

Sama książka jak dla mnie nie do końca udana. Jednym z minusów jest z pewnością to, że co kilka stron na całej pojawia się cytat, który jest powtórzeniem słów, które już przeczytałam. Ma to trochę wygląd wywiadów z czasopism, jednak tutaj grało wyłącznie na objętość. Drugim 'zarzutem' jest przepisanie całego początku pod koniec historii. Tym samym czytałam dwa razy słowo w słowo dokładnie to samo.

Plusy? Szybka i lekka lektura, w zasadzie na jedno popołudnie. Być może ktoś niepewny siebie znajdzie jakieś wskazówki do swojego życia. Być może dla wielu innych (co zauważyłam w Internecie) stanie się ona wyjątkowa. Ja osobiście wolałabym przeczytać o czymś innym niż kilogramy narkotyków.

'Wiara i motywacja potrafią zmienić człowieka w kogoś, kogo nawet nie był w stanie sobie wyobrazić.'

Każdy z nas mógłby napisać taką książkę i byłaby ona mniej więcej na tym samym poziomie. Bo nie wyróżnia się zupełnie niczym, jest niesamowicie krótka i bardzo pobieżna. Skaczemy od wydarzeń do wydarzeń i nie ma możliwości, aby skupić się na czymś dłużej. Ot, zwykły pamiętnik ze wspomnieniami z młodzieńczych lat. Nie spodziewałam się literatury wysokich lotów, ale jednak liczyłam na coś więcej. Nie odradzam, ale jednak też nie zachęcam.

'Albo przyciągam dziwnych ludzi, albo sama do nich lgnę.'

OCENA: 5/10 

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger