#483 'Ostatnie słowo' Agnieszka Pietrzyk

 

Bardzo lubię książki autorki, więc to oczywiste, że po każdą kolejną sięgam z dużymi oczekiwaniami. Czy po lekturze jestem usatysfakcjonowana, a moje oczekiwania zostały spełnione?

'Najbardziej bał się wścibskich ludzkich oczu. Nikt go nie powinien teraz widzieć.'

William Kriger zarabia na życie pisząc początki książek dla ludzi, którzy szukają motoru napędowego do tego, aby zostać pisarzami. Pewnego dnia w jego domu pojawia się Wera, która jak inni chce skorzystać z usług mężczyzny. Ale nie tylko, bo chce ona poznać także dalsze losy wstępu, który zakupiła. Jakie będą tego konsekwencje? I jaką historię otrzyma kobieta?

Otrzymujemy dwie niezależne historie i ciężko stwierdzić, która z nich jest bardziej angażująca. Z jednej strony otrzymujemy nieznajomą kobietę, która swoim zachowaniem niejako zmusza Williama do napisania za nią książki. Z drugiej mamy opowieść, którą serwuje nam mężczyzna. Zaginięcie jednego dziecka i śmierć innego. Nic więc dziwnego, że Wera za wszelką cenę chce poznać jej zakończenie. Czy jej się to uda? I w jakim właściwie celu pojawiła się na progu domu mężczyzny?

'Co zrobić, gdy zaginie twoje dziecko? Najlepiej roztrzaskać sobie głowę na najbliższej ścianie. To jedyny sposób, żeby poradzić sobie ze strachem i bezradnością.'

Motyw książki w książce okazał się strzałem w dziesiątkę! Podczas lektury czułam się jakbym jednocześnie czytała dwie oddzielne książki. I to równie dobre! Bo obie historie miały nierozwiązaną zagadkę, którą chciałam poznać. Każda była inna, ale równie intrygująca. I oczywiście ani jednego rozwiązania nie udało mi się przewidzieć, więc podwójny plus dla autorki. Ja jestem zachwycona i myślę, że wy również będziecie. Polecam!

'W momentach wielkiego stresu odtworzenie najprostszych faktów bywa niewykonalne.'

OCENA: 9/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger