#482 'Dzień zero' Ruth Ware

 

Przeczytałam wszystkie wydane przez Wydawnictwo Czwarta Strona książki autorki. Jedne były lepsze inne gorsze, ale ostatecznie sięgam po każdą kolejną. Czy w tym przypadku było dobrze czy wręcz przeciwnie?

'Wtedy jeszcze nie rozumiałam. (...) Nie rozumiałam, kiedy zobaczyłam smugi czerwieni na podłodze w korytarzu.'

Jack i Gabe są pen-testerami. Testują zabezpieczenia firm na ich zlecenia. Po jednym z nich Jack wraca do domu, gdzie znajduje zamordowanego męża. Policja uważa, że to kobieta dopuściła się zabójstwa, więc nie pozostaje jej nic innego jak uciec i samej odszukać winnego. Czy jej się to uda?

Głównym motywem historii jest ucieczka. Jack próbuje rozwiązać zagadkę śmierci Gabe'a i jednocześnie ucieka przed wymiarem sprawiedliwości. Lubię tego typu historie, ponieważ często do samego końca trzymają w napięciu. I tak było w tym przypadku. Kobiecie nie wszystko się udawało i szło gładko, jednak pomimo przeciwności robiła wszystko, aby udowodnić, że jest niewinna. I odnaleźć tego, kto zabił.

Książka jest zupełnie inna niż poprzednie. Mamy tu powiew świeżości, a autorka udowodniła, że nie musi ograniczać się wyłącznie do thrillerów. W tym przypadku mamy powieść sensacyjną w najlepszym tego słowa znaczeniu!

'Ale to nie była prawda. Nie było dobrze. Nigdy nie miało już być ze mną dobrze.'

To była naprawdę dobra książka. Mogę nawet stwierdzić, że jedna z lepszych autorki, które przeczytałam. Wciągająca akcja nie pozwalała mi oderwać się od lektury nawet na chwilę. Jak najszybciej chciałam poznać zakończenie, a jednocześnie nie chciałam rozstawać się z historią i bohaterami. Jeśli jeszcze nie znacie tego tytułu to koniecznie czytajcie, bo naprawdę warto!

'Cóż, nie miałam juz domu. I nie było sensu z tego powodu płakać. Musiałam po prostu iść dalej.' 

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger