#474 'Asymetria' Bartosz Szczygielski

 

Mam swoje ulubione wydawnictwa i po ich książki sięgam w ciemno. Tak jest w przypadku tych, które promuje i wydaje Czwarta Strona Kryminału. To gwarancja dobrej rozrywki. Czy tak było także w przypadku tej książki?

'Życie nie jest fair. Może być milion powodów, by złapać za młotek i rozłupać komuś czaszkę, ale by wiedzieć, dlaczego do tego doszło, musielibyśmy sami trzymać za trzonek.'

Alicja Mort podczas swojej pierwszej sprawy odkrywa, że nic nie jest takie, jakie mogłoby się wydawać. Oskarżona o morderstwo matka dziewczynki wraca do niej po wielu latach. Nie bezpośrednio, ale kobieta jest świadoma, że tajemnicza przesyłka, którą właśnie otrzymała ma związek ze sprawą z przeszłości. Czy na pewno?

Alicja jest byłą policjantką, której dodatkową specjalizacją było wykrywanie kłamstw na podstawie obserwacji zachowań osoby przesłuchiwanej. Była w tym naprawdę dobra, jednak zrezygnowała z kariery. Po tym jak ułożyła sobie życie sprawy z przeszłości jednak do niej wracają i kobieta musi się z nimi uporać.

Historia wciąga od pierwszych stron i jest podzielona na wydarzenia teraźniejsze i przeszłe. To częsty zabieg w kryminałach. Dzięki niemu mamy szeroki obraz opisywanych wydarzeń. Sam finał jest zaskakujący i wcale nie tak łatwo go przewidzieć. Mnie się to nie udało.

'Małe społeczności potrafią być niebezpieczne, a już na pewno wtedy, kiedy przychodzi im bronić jednego ze swoich.'

Autor po raz kolejny mnie nie zawiódł. Naprawdę lubię sięgać po jego książki, są gwarancją dobrej i wciągającej historii. Ta tutaj nie była wcale oczywista i to, jak wszystko na końcu połączyło się w jedną całość okazało się być zaskakujące i nieprzewidywalne. Nie udało mi się połączyć wszystkich puzzli przed poznaniem rozwiązania. Polecam każdemu i czekam na więcej!

'Widocznie siedzenie cały dzień w otoczeniu tych, którzy już nie mogą nic powiedzieć, odbijało się na psychice o wiele mocniej, niż można zakładać.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger