#418 'Ta dziewczyna' Ruth Ware

 

Do książek autorki każdorazowo podchodzę z mieszanymi uczuciami. Raz mi się historia spodoba i wciągnie do granic możliwości, a raz jest wręcz przeciwnie. Jak było w przypadku tego tytułu?

'Od dziesięciu lat śmierć April jest pierwszą rzeczą, o której myśli po przebudzeniu, i ostatnią wieczorem.'

Hannah spodziewa się dziecka. Po dziesięciu latach od wydarzeń, które miały miejsce podczas jej pierwszego roku studiów wszystko do niej wraca. April, jej przyjaciółka została zamordowana. Człowiek, który został skazany za tę zbrodnię umiera w więzieniu. I okazuje się, że być może był niewinny. To zeznania Hannah były kluczowe, ale czy prawdziwe? Co tak na prawdę się wydarzyło dekadę temu?

Historię poznajemy w dwóch liniach czasowych: przeszłość i teraźniejszość. W przypadku tego typu opowieści jest to częsty zabieg, dzięki któremu równolegle wiemy co dzieje się teraz, ale też co wydarzyło się kiedyś. Hannah buduje swoje szczęście na zmorach przeszłości. Gdzieś z tyłu głowy ma świadomość, że gdyby April nadal żyła jej życie wyglądałoby zupełnie inaczej. Ale czy na pewno?

Książkę czyta się bardzo szybko, wciąga. Nie jest to może ten poziom w wciągnięcia, który nie pozwala odłożyć jej na bok, ale mimo wszystko czuje się zainteresowanie i chęć poznania zakończenia. Ono samo okazało się być odrobinę naciągane i surrealistyczne, ale nie niemożliwe.

'Bo prawda, od której nigdy nie zdoła uciec, jest taka: jej idealne życie ma swoją cenę.'

Historia mnie nie zaskoczyła, ale też nie była przewidywalna. Dobrze bawiłam się podczas lektury i otrzymałam w zasadzie więcej niż oczekiwałam. Nie podeszłam do książki z jakimkolwiek nastawieniem właśnie dlatego, żeby się nie rozczarować. Nie jest to oczywiście thriller, który wbija w fotel, ale historia jest na tyle wciągająca, że warto ją poznać. Tym samym nie przekreślam ostatecznie autorki, nadal będę z chęcią poznawać jej książki.

'April nie była zwykłą aspirującą gwiazdą. Może właśnie była 'tą dziewczyną'. Cokolwiek miało to znaczyć, ona nią była.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger