#410 'Nie zabiłam' Klaudia Muniak

 

Znałam nazwisko autorki, jednak nie czytałam jej poprzednich książek. Jako nowa zapowiedź wydawnictwa postanowiłam spróbować. Czy było warto?

'Przekonałam się na własnej skórze, że wymuszona życzliwość wyrządza więcej szkód, niż mogłoby się wydawać. Zderzyłam się z nią dziesiątki razy.'

Sabina nie miała łatwego dzieciństwa, a w dorosłym życiu jest jej równie ciężko. Ma problem ze znalezieniem się wśród ludzi, szczególnie w nowym towarzystwie. Na dodatek straciła pracę przez kobietę, która właśnie została zamordowana. Wszystkie podejrzenia padają na Sabinę. Czy to właśnie kobieta zabiła swoją byłą szefową w akcie zemsty? A może za morderstwem kryje się coś więcej?

Historia opowiadana jest głównie z perspektywy Sabiny. Dzięki temu od samego początku wchodzimy w klimat, który jest swego rodzaju oderwaniem od rzeczywistości. Wraz z główną bohaterką próbujemy zorientować się co jest rzeczywistością, a co fikcją. Zabieg był o tyle trafiony, że podczas lektury miałam wrażenie, że w mojej głowie też wszystko się ze sobą miesza. Czy można popełnić zbrodnię nie pamiętając tego wydarzenia? Czy nasz mózg faktycznie broni się przed sytuacjami, które mogą sprawić nam kłopoty?

'Lepiej się za dużo nad sobą nie użalać, nawet kiedy ma się ku temu dobry powód. Ja mam tych powodów co najmniej kilka.'

Pierwszy, ale z pewnością nie ostatni thriller autorki. Bardzo dobra historia. Klimat niesamowicie mroczny i psychodeliczny. Do końca nie wiemy tak jak i sama bohaterka co jest prawdą, a co zostało wytworzone wyłącznie w jej głowie. I również do ostatnich stron nie udało mi się rozwiązać zagadki, a było ono bardzo zaskakujące. Polecam, nie zawiedziecie się!

'Jestem przecież silna. Jestem. Udowodniłam to już kiedyś, mogę zrobić to po raz drugi.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger