#409 'Rzeźnik i strzyżyk' Alaina Urquhart

 

Po pierwsze zachęcił mnie tytuł i opis, a po drugie patronat ruderecenzuje. W przypadku drugiej opcji jeszcze się nie zawiodłam, więc czy tym razem było tak samo?

'Co prawda darzy zwięrzęta większym szacunkiem niż większość przedstawicieli własnego gatunku, lecz głównie ze względu na zdolność przetrwania niemal natychmiast po narodzinach. O empatii nie ma mowy.'

W Nowym Orleanie grasuje seryjny morderca. Jego ofiary można znaleźć w przeróżnych miejscach i różnym stadium rozkładu. Nie ma jednego klucza, według którego działa. Z drugiej strony mamy doktor Wren - patolog sądową, która bada wszystkie ofiary. Czy losy tej dwójki się połączą?

Historia opowiadana jest naprzemiennie z perspektywy mordercy i lekarza. Jest to o tyle ciekawe, że jednocześnie mamy dwustronny obraz na jedną sytuację. Sama książka pisana jest w sposób, który powoduje, że czyta się ja błyskawicznie. Nie ma niepotrzebnych opisów i dłużyzn. Otrzymujemy wyłącznie to, co jest niezbędne dla fabuły. Jednocześnie przybliżona zostaje praca patologa sądowego. Dla mnie ten zawód to jakaś abstrakcja, nie jestem w stanie wyobrazić sobie codziennego stania nad stołem z trupem i grzebania w jego wnętrznościach.Z drugiej jednak strony, taki lekarz z pewnością nie wyobraża sobie pracy w korporacji, więc równowaga zostaje zachowana.

'Nie może się otrząsnąć ze zgrozy łączącej się ze świadomością, że czyjaś ukochana osoba leży, zapomniana, w worku na zwłoki.'

Stosunkowo krótka, ale jednocześnie wciągająca historia. Z jednej strony mamy seryjnego mordercę, który kroi swoje ofiary dla chorej satysfakcji, a z drugiej patolog sądową, która kroi trupy, aby poznać prawdę o ich śmierci. Ich losy łączą się w pewien niespotykany sposób, który koniecznie musicie poznać! Naprawdę warto przeczytać, polecam!

'Śmierć i ból nie dają się wyjaśnić w raporcie z sekcji, nie tak naprawdę. To pierwotne doznania, których nie sposób się nauczyć w szkole czy laboratorium.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger