#389 'Na końcu ulicy' Diane Chamberlain

 

Bardzo lubię książki autorki. Nie jest tajemnicą, że przeczytałam prawie wszystkie wydane w Polsce i pięknie zdobią regał. Nic więc dziwnego, że wypatruję nowości i staram się czytać je na bieżąco. Czy ta historia okazała się równie dobra, co poprzednie?

'Kiedyś widziałam to tak, że dom będzie stał otulony zielenią. Teraz wygląda, jakby zapadł się w głęboką, zarośniętą po brzegi rozpadlinę.'

Mąż Kayli ginie tragicznie podczas budowy ich wspólnego domu. Chwilę przed wprowadzką z córeczką kobieta otrzymuje ostrzeżenie od tajemniczej nieznajomej. Ostatecznie postanawia wprowadzić się do wymarzonego domu, jednak kryje on wiele sekretów z dalekiej przeszłości. Pojawia się także sąsiadka, która jest dawną znajomą z młodości ojca Kayli. Jakie tajemnice kryją się w lesie, znajdującym się za domem w Round Hill?

Historia prowadzona jest w dwóch liniach czasowych. Opowieść teraźniejszą poznajemy oczami Kayli, a tę z przeszłości oczami Ellie - sąsiadki z samego początku ulicy. Obie kobiety mają wiele do opowiedzenia, jednak to historia z przeszłości wciągała mnie bardziej. Ellie miała bardzo ciekawą młodość, ale jednocześnie bardzo niebezpieczną. Były to czasy działalności Ku Klux Klanu, zatem wszelkie kontakty z czarnoskórymi były niebezpieczne.

Czy kobietom uda się wspólnie rozwikłać zagadkę z przeszłości? I czy jednocześnie ich oddzielne historie znajdą wspólne zakończenie? Z pewnością warto dotrwać do końca, ponieważ wiele rzeczy nie jest takich, jakimi mogłyby się wydawać.

'Nigdy tego nie przeżyłam. Nigdy nie byłam zakochana do szaleństwa.'

To ten rodzaj obyczajówki, który mnie nie nudzi, a wręcz wciąga i nie pozwala o sobie zapomnieć. Autorka po raz kolejny udowodniła, że nie bez powodu jest u mnie w czołówce dla tego gatunku. Historia ma w sobie to coś i jednocześnie serwuje czytelnikowi dawkę historii w bardzo przyjemny i przystępny sposób. Jestem na tak i polecam każdemu!

'To właśnie najbardziej lubiłam w tej pracy - spotkania z ludźmi, którzy pokazywali mi swoje życie.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger