#376 'W ciemnym, mrocznym lesie' Ruth Ware

 

Po poprzednich dwóch książkach biłam się z myślami, czy sięgać po kolejne. Do tej pory tylko Pod kluczem wbiło mnie w fotel i przemawiało za tym, że warto. Zdecydowałam dać ostatnią szansę autorce, po tym tytule zdecyduję czy będę czytać kolejne. Co się okazało?

'Zawsze byłam zbyt dumna, żeby przyznać się do niewiedzy. Nie cierpię być gorsza.'

Nora prowadzi i układa swoje dorosłe życie, nie wracając do przeszłości. Pewnego dnia otrzymuje wiadomość z zaproszeniem na wieczór panieński Clare. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że obie nie widziały się od dziesięciu lat, a ich przyjaźń już nie istnieje. Ostatecznie Nora przyjmuje zaproszenie do domku na odludziu, w środku lasu. Jakie będą konsekwencje tej imprezy?

Autorka po raz kolejny wrzuca czytelnika w zamknięte środowisko. Mamy kilka osób, zamknięty dom i nieszczęście, które czai się tuż za rogiem. Tym razem końcówka była trochę inna, bo wiązała się z morderstwem, pojawiającym się w trakcie fabuły. Szukamy rozwiązania, pozornie znając winnego. Sprawiło to jednak, że książka okazała się jeszcze ciekawsza. Napięcie nie było odczuwalne przez całą historię, jednak podskórnie gdzieś się czaiło. I właśnie to sprawiło, że książki nie dało się odłożyć na bok, a samo zakończenie wcale nie było tak przewidywalne, jak mogłoby się na początku zdawać.

'Kiedy rozejrzałam się po kręgu, zauważyłam, że pozostali robią to samo: przyglądają się gościom, których nie znają, próbują dopasować te obce osoby do swoich wyobrażeń o Clare.'

W moim odczuciu, zaraz po Pod kluczem to najlepsza książka autorki. Może nie miała w sobie tyle grozy i nieprzewidywalności, ale wciągnęła mnie do tego stopnia, że nie mogłam się oderwać. Nie była tylko obyczajówką, w końcu miała w sobie coś z thrillera. Cieszę się, że dałam autorce kolejną szansę, bo zdecydowanie było warto!

'Miała rację. Nie było słychać sygnału, tylko głuchą pustkę i słaby odgłos klikania.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

 ~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger