#375 'Brakujący element' Harlan Coben

 

Od kiedy trzy lata temu przeczytałam pierwszą książkę Harlna Cobena to moja miłość do nich rośnie. Do tego stopnia, że w ciemno biorę każdą nowość i jednocześnie nadrabiam zaległości z poprzednimi tytułami. Jak było w przypadku najnowszej powieści?

'Przez lata zdążył przeanalizować wszystkie scenariusze, które mogły tłumaczyć, dlaczego jako mały chłopiec wylądował w lesie, zostawiony tam - jeśli spojrzeć prawdzie w oczy - na pewną śmierć.'

Wilde trafia w internecie na swojego krewnego. Mężczyzna skorzystał z internetowej bazy genetycznej, chcąc poznać swoją przeszłość. Okazuje się, że odnaleziony kuzyn jest celebrytą, który znika podczas trwającego skandalu. Czy Wilde go odnajdzie? I przede wszystkim, czy dowie się dlaczego w dzieciństwie został pozostawiony sam w lesie?

Od samego początku jesteśmy wrzuceni w wydarzenia, które zakończyły się w poprzednim tomie. W tym przypadku znajomość poprzedniej części jest istotna, bo właśnie na tym głównie opiera się cała książka. Tradycyjnie wciąga już od pierwszej strony i mamy charakterystyczne dla autora zabiegi, jak wplatanie narracji osoby, której tożsamości nie znamy do samego końca. Samo rozwiązanie mnie zaskoczyło, części się domyśliłam, jednak zdecydowana większość była dla mnie tajemnicą do samego końca.

'Ci, którzy składają solenne obietnice, patrząc drugiemu człowiekowi w oczy, to najwięksi kłamcy, jakich znam.'

Przede wszystkim, rozwiązana zostaje zagadka, której początek otrzymaliśmy w pierwszym tomie. Dowiadujemy się jaka jest historia chłopca z lasu i dlaczego w ogóle musiał się w nim znaleźć. Sama zagadka jest tylko tłem, chociaż nie mniej wciągającym. Nie ma sensu się rozwodzić, mistrz gatunku jak zwykle sprawił, że nie sposób oderwać się od książki. Koniecznie czytajcie, ale zacznijcie jednak od pierwszego tomu!

'Las oferuje spokój i izolację, ale nigdy nie jest w nim cicho. Tętni życiem, często w sposób stłumiony - na tym polega jego majestat i niezwykłość.'

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger