#366 'Apartament' Izabela Janiszewska

 

Zespół Czwartej Strony Kryminału ma nosa do świetnych autorów, którzy piszą książki na światowym poziomie. Izabela Janiszewska jest jedną z takich autorek, a jej książki można wybierać z zamkniętymi oczami. Czy w tym przypadku również tak było?

'Tylko co do jednego nie miała wątpliwości: wiedziała, że oczy, w które patrzy, nie należą do człowieka, lecz do bestii.'

Tomasz zabiera swoją żonę Ninę na romantyczny wyjazd na weekend do hotelu w Karkonoszach. Miało zacieśnić to ich relację, jednak niespodziewanie Nina znika. Tomasz próbuje odnaleźć żonę, ale wszyscy wokół przedstawiają mu inną wersję wydarzeń. Co się tak naprawdę stało? Czy kobieta zostanie odnaleziona?

Historia opowiadana jest z perspektywy głównego bohatera, zatem śledzimy fakty i przemyślenia w jego głowie. Nie potrafię sobie wyobrazić jak może zachować się człowiek, kiedy ukochana osoba nagle znika, a nikt nie jest chętny aby pomóc ją odnaleźć. Ani przez chwilę nie dziwiłam się Tomaszowi, że robił wszystko, aby odszukać żonę i sprowadzić ją z powrotem.

Autorka świetnie poprowadziła opowieść. Całość trzymała się spójnie razem, a jednocześnie została przedstawiona w wielu szczegółach. Znalazły się też wątki poboczne, które tylko urozmaiciły całość i sprawiły, że książka okazała się nieodkładalna.

'Kiedy spoglądam na kobietę mojego życia, myślę o tym, że gdyby kiedykolwiek zniknęła, z bólu postradałbym zmysły.'

Fenomenalna książka i wciągająca historia. Nie mogłam się oderwać, musiałam poznać zakończenie! A to wbiło w fotel, bo nie spodziewałam się takiego finału. I tak, podtrzymuję, że pani Izabela Janiszewska trafiła do grona moich ulubionych autorek. Zdecydowanie zasłużenie!

'Niekiedy wydaje się nam, że jeśli będziemy wystarczająco szybko biegli, to, co złe, nas nie dogoni. W tej chwili i ja chcę w to wierzyć.'

OCENA: 9/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger