#363 'Zachowaj spokój' Harlan Coben

 

Z każdą kolejną książką Harlan Coben trafia coraz wyżej w rankingu moich ulubionych autorów. Niewiele brakuje, aby stał się numerem jeden. Czy ten tytuł okazał się równie dobry, co poprzednie?

'Z jakiegoś powodu krzywdzenie obcych osób wydawało się jeszcze gorsze. Przecież wszyscy ranimy tych, których kochamy, prawda? Jednak ranienie niewinnych jest złe.'

Najlepszy przyjaciel Adama popełnia samobójstwo, a sam chłopak znika. Rodzice nie wiedzą co się z nim stało, jednak odczytują adresowanego do syna maila, którego treści nie potrafią prawidłowo zinterpretować. Co się stało z Adamem? Czy pójdzie w ślady zmarłego przyjaciela?

Harlan Coben jest mistrzem w łączeniu wielu z pozoru nieistotnych wydarzeń w całość. Również w tym przypadku nie udało mi się do końca przewidzieć rozwiązania, bo nie wiedziałam na którym bohaterze dokładnie skupić swoją uwagę. Czytało mi się niesamowicie szybko. Historia wciągnęła mnie do tego stopnia, że pochłonęłam książkę praktycznie na raz. I to jest zdecydowanie najlepsza rekomendacja!

'Jedne ciosy mają zneutralizować przeciwnika - pozbawić go woli walki. Inne mają wywołać potworny ból. Jeszcze inne spowodować fizyczne obrażenia.'

Autor po raz kolejny mnie nie zawiódł. To jak potrafi wpuścić czytelnika w historię wielu osób, które pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego, ale ostatecznie wszystko łączy się w spójną całość to jest mistrzostwo! Nawet z pozoru niewiele znaczące zdania mają swoje miejsce w szeregu. Niezmiennie polecam!

'Może jednak tak to już jest. Ci, którzy naprawdę są pogrążeni w smutku, nie okazują go publicznie - ponieważ cierpią, zatrzymują to dla siebie.'

OCENA: 9/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger