#362 'Gasnące światło' Hanna Greń

 

Lubię książki autorki i to są kolejne, które biorę w ciemno. Nie muszę znać zarysu fabuły, aby podjąć decyzję. Czy tym razem historia również okazała się być wciągająca i warta uwagi?

'Tym razem jej się udało. Ale nie bój się, dostaniemy ją prędzej czy później. Ta dziewczyna nie ma prawa żyć!'

Pewnej nocy rodzice małej Amelii zostają brutalnie zamordowani, a sama dziewczynka dzięki kryjówce uchodzi z życiem. Jako dorosła kobieta jednak ponownie jest zagrożona, ponieważ ktoś próbuje ją zabić. Czy są to ci sami ludzie? I dlaczego obrali sobie za cel akurat Amelię?

Historia zaczyna się w momencie, kiedy ośmioletnia dziewczynka wymyka się zabójcom swoich rodziców. Wydawać by się mogło, że trauma nie pozwoli jej normalnie żyć, jednak poznajemy Amelię jako dorosłą kobietę i w dużej mierze jej życie wróciło na normalne tory. Jednak nie wszystko jest takie, jak mogłoby się wydawać, a duchy przeszłości zawsze wracają.

Autorka przedstawia nam świat z perspektywy bohaterów współczesnych, ale też tych, którzy już nie żyją. Dzięki temu zabiegowi mamy szeroki pogląd na całą sytuację i powoli dochodzimy do sedna, czyli rozwiązania zagadki zabójstwa z samego początku.

' - Szukali mnie w całym domu - szepnęła, wtulając twarz w zgięcie jego szyi. - W końcu odpuścili, ale usłyszałam, jak jeden z nich powiedział, że prędzej czy później mnie dorwą.'

Bardzo wciągająca i wielowątkowa opowieść z tłem historycznym. Poznajemy motywy zbrodni od czasów II Wojny Światowej. Chociaż akcja rozkręca się powoli to właśnie w tym tkwi zaleta tej książki. Zarówno fani autorki, jak i jednotomowych kryminałów znajdą tutaj coś dla siebie. Ja polecam!

'Nie miała na to wszystko siły. Skąd miałaby ją wziąć, skoro z trudem zdobywała się na wstawanie z łóżka?'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger