#328 'Ktoś wie' Lisa Scottoline

 

Czytałam kiedyś książki autorki i prawie jestem na bieżąco, dlatego jak tylko zobaczyłam informację o premierze najnowszej wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Czy okazała się dobra?

'Kiedyś było ich czworo, teraz zostało troje. Od dwudziestu lat dochowują tajemnicy.'

Pewnego letniego popołudnia czwórka nastolatków postanawia zagrać w tragiczną w skutkach grę. Po dwudziestu latach spotykają się na pogrzebie jednego spośród nich. Allie jako jedyna jest dręczona wyrzutami sumienia, z którymi nie potrafi sobie poradzić. Co takiego się stało? I jakie są tego skutki w teraźniejszości?

Historia jest świetnym przykładem na to, jak tajemnica potrafi zmienić życie człowieka. Allie przez dwadzieścia lat zmaga się z tym, co zrobili wraz ze znajomymi w wieku piętnastu lat. Jej życie to jeden wielki stres, nawet pomimo pozornie szczęśliwego małżeństwa. Gdy wszystko do niej wraca za sprawą pogrzebu, życie zaczyna się sypać jak domek z kart. Czy kobieta sobie z tym poradzi?

Autorka przedstawia historię w dwóch liniach czasowych. Pierwsza część to wydarzenia sprzed dwudziestu lat, a druga to teraźniejszość. Jednocześnie wszystko opowiedziane jest z perspektywy kilku bohaterów. Dzięki temu zabiegowi jesteśmy od samego początku wciągnięci w fabułę, przez którą wprost się płynie. Krótkie i dynamiczne rozdziały wręcz nie pozwalają odłożyć książki na bok.

'To nie oszukiwanie, lecz instynkt samozachowawczy. Może trzeba się trochę oszukiwać, żeby utrzymać się na powierzchni. Musimy przetrwać, a wiesz, jak to się robi? Stawiając nogę za nogą.'

To był świetny powrót do twórczości autorki. Historia wciąga od pierwszych stron i do samego końca trzyma w napięciu. Otrzymałam dawkę porządnej rozrywki, a całą książkę pochłonęłam w ciągu dwóch dni. To idealny wyznacznik tego, że okazała się być świetna! Sama zagadka tylko z pozoru jest prosta, jednak rozwiązanie wcale nie jest oczywiste. Polecam!

'Nigdy nie brała pod uwagę samobójstwa, choć bywało naprawdę źle. Jej karą był wstyd i ciągłe rozmyślania. Wciąż nie miała pojęcia, jakim cudem żart przerodził się w coś tak potwornego.'

OCENA: 8/10

książka dostępna TUTAJ

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger