#301 'Jedyna szansa' Harlan Coben

 

Postanowiłam sięgnąć po kolejną książkę Cobena, którą mam w domu w ramach maratonu u maobmaze. Czy tym razem również było warto?

'Być może przy cierpieniach psychicznych ból fizyczny wydawał się niczym.'

Marc Seidman został postrzelony i po dwóch tygodniach budzi się ze śpiączki. Okazuje się, że jego żona została zamordowana, a półroczna córeczka porwana. Mężczyzna nie domyśla się, kto mógłby stać za tym napadem. Jednocześnie nie ma pojęcia, czy mała Tara żyje aż do momentu otrzymania żądania okupu. Czy uda mu się sprowadzić córkę do domu i rozwiązać zagadkę tajemniczego napadu i strzelaniny?

Od samego początku najważniejszą tajemnicą jest porwanie i życie Tary. Dlaczego postrzelono jej rodziców, a ją samą porwano? Czy żyje? Z takimi i wieloma innymi pytaniami musi zmierzyć się Marc zaraz po przebudzeniu w szpitalu. Jako ojciec zrobi dosłownie wszystko, aby sprowadzić swoje dziecko do domu. I właśnie podczas tych poszukiwań trafia na kolejne tajemnice, które pozornie nieistotne, łączą się w większą całość. Jak zakończą się poszukiwania? 

Napięcie, które otrzymujemy i zawiłość akcji momentami może przytłoczyć, jednak dla mnie to najlepszy efekt, jaki tworzy autor. Dzięki temu całą sobą jestem wkręcona w fabułę i wręcz nie mogę się oderwać, dopóki nie dokończę rozdziału. I kolejnego. I tak do samego końca.

'Już nieraz podejmowałem decyzje mające wpływ na czyjeś życie. Wiem, że najlepiej wtedy uwolnić się od zbędnego balastu emocji, niepotrzebnych wahań, subiektywnych ocen. Teraz jednak stawką było życie mojej córki. Moja córka. Jak echo wróciło to, co powiedziałem na początku: mój cały świat.'

Może to nudne, co napiszę, ale to co robi autor z fabułą jest fenomenalne. Nie da się przewidzieć niczego, nawet w przeciągu kilkudziesięciu stron. Każde pozorne rozwiązanie sprawy faktycznie jest tylko pozorne, bo nie sposób odgadnąć cokolwiek. Polecam każdemu, warto przeczytać tę książkę! Na tę chwilę to jedna z lepszych pozycji od Harlana Cobena, które przeczytałam!

'Tak więc żywiłem nadzieję. Ja, wieczny cynik, pozwoliłem sobie wierzyć, że wszystko będzie dobrze.'

OCENA: 9/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger