#302 'Kobieta w oknie' A.J. Finn

 

Zaraz po premierze głośno było o tym tytule. Cały ten rozgłos jakoś mnie ominął i teraz przy okazji premiery ekranizacji postanowiłam w pierwszej kolejności poznać książkę. Czy było warto?

'Podglądanie jest jak fotografowanie przyrody. Nie ingeruje się w naturę.'

Anna Fox cierpi na agorafobię. Jest to choroba, która polega na lęku przed wychodzeniem z domu. Kobieta od dziesięciu miesięcy spędza czas wyłącznie w swoim domu, całymi dniami podglądając sąsiadów. Pewnego dnia jest świadkiem przerażającego wydarzenia w domu na przeciwko. Jakie będą konsekwencje jej działania? Czy uda jej się przezwyciężyć strach, aby rozwikłać niewiadome?

Nie potrafię sobie wyobrazić, jak trudną dolegliwością jest strach przed wyjściem z domu. Jakie to ogromne ograniczenie, gdy samemu ze strachu nie można wynieść śmieci, czy zrobić sobie zakupów. Anna się nudzi i właśnie z tej nudy podgląda sąsiadów. Ale to nie wszystko, jest też alkoholiczką.

Cała fabuła w większości opiera się na problemie alkoholowym głównej bohaterki. Wszystko w zasadzie kręci się wokół kieliszka czy szklanki wina. Znalazłam kilka zwrotów akcji, jednak większość była rozwlekła i nieszczególnie wciągająca.

'Jako lekarz mówię, że osoba cierpiąca na agorafobię szuka takiego środowiska, które będzie mogła kontrolować. Tak brzmi ujęcie kliniczne. Jako chora mówię, że agorafobia nie tylko zniszczyła moje życie, co się nim stała.'

Zawiodłam się, nie znalazłam dla siebie punktu zaczepienia w całej historii. Liczyłam na wciągający thriller, a w zasadzie otrzymałam coś zupełnie przeciwnego. Były momenty, które mnie zaskoczyły, ale na tyle niewiele, że szybko o nich zapomniałam. Za dużo postaci głównej bohaterki, a za mało samej historii.

'Obserwuję, jak wokół mnie toczy się życie, i nie mam siły, by się w nie włączyć.'

OCENA: 5/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger