#300 'Wybaczam ci' Remigiusz Mróz

 

Lubię książki Remigiusza Mroza. Wiadomo, że jak u każdego autora są lepsze i gorsze tytuły, ale nie przeszkadza mi to absolutnie w niczym. Jak było w tym przypadku?

'Ludzi ciągnęło do tragedii jak ćmy do ognia, ale ja nigdy nie rozumiałam tego pędu.'

Ina Kobryn tworzy szczęśliwy związek ze swoim mężem Rafałem. Pewnego wieczoru przypadkiem odczytuje wiadomość, którą jej partner otrzymał od nieznajomej dziewczyny o treści 'wybaczam ci'. Czy faktycznie jest to nieznajoma? A może jest to zwyczajna pomyłka? Następnego dnia okazuje się, że dziewczyna popełniła samobójstwo. Rafał twierdzi, że jej nie zna i nie wie co stało się z wiadomością, która niespodziewanie zniknęła. O co w tym wszystkim chodzi? Co jest tajemnicą, a co faktem?

Wszystko zaczęło się od przeczytania wiadomości, która miała trafić wyłącznie do adresata. Czy to błąd? W zasadzie w związkach nie powinno być tajemnic pomiędzy partnerami, zatem coś tak pozornego jak wiadomość na Facebooku tym bardziej. W tym wypadku był to wyłącznie czubek góry lodowej. Tajemnice zaczęły się mnożyć, a Ina za punkt honoru wyznaczyła sobie dotarcie do rozwiązania tajemnicy. Gdyby jeszcze było to takie łatwe, historia szybko by się zakończyła. Pozorne rozwiązanie jednej tajemnicy prowadziło do kolejnej, a odpowiedzi na większość pytań kryły się wyłącznie w głowie Rafała. Czy małżeństwu udało się dojść do porozumienia?

'Co takiego mogłam jeszcze znaleźć na profilu, który był praktycznie pozbawiony treści?'

Tym razem nie jestem do końca usatysfakcjonowana. W moim odczuciu autor chciał za wiele różnych wątków upchnąć do jednej historii. W efekcie całość trochę się rozmijała, jednak ostatecznie zakończenie mnie nie zawiodło. Nie odradzam, ale też z czystym sumieniem nie polecam.

'Ale czasem przypadek jest po prostu tym, czym jest, zbiegiem okoliczności.'

OCENA: 6/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger