#231 'Żałobnica' Robert Małecki


Zapowiedź z jedną z moich ulubionych polskich autorek wbiła mnie w krzesło i wiedziałam już, że muszę poznać tę historię. Znam jedną z serii autora i przez kilka tomów mnie nie zawiódł, więc liczyłam, że w tym przypadku będzie dokładnie tak samo. Czy miałam rację?


'Nie miałam idealnego męża, nie byłam idealną żoną. Nie zostałam idealną macochą. Zresztą w samym słowie 'macocha' jest więcej goryczy niż we mnie.'

Anna niespodziewanie zostaje wdową. W wyniku tragicznego wypadku ginie jej mąż i pasierbica. Nie są to jednak jedyne zdarzenia, które wpływają na jej życie. Przeszłość lubi o sobie przypominać, a wydarzenia z dawnych lat wracają do kobiety jak bumerang. Czy mimo wszystko uda jej się ułożyć sobie życie na nowo?

Wbrew pozorom to nie śmierć najbliższych Anny jest motywem przewodnim książki. Tak naprawdę jest to tylko tło do faktycznych wydarzeń, które swój początek miały w przeszłości kobiety. Ukształtowały ją na swój sposób i choć skrywane, wypłynęły na wierzch. Bo czy można ukryć to, kim na prawdę się jest?

Przez historię się płynie. Jest dynamiczna i wciągająca. Nie było chwili, kiedy chciałam odłożyć ją na bok. Nieprzewidywalna i tajemnicza. Nie trzymała w napięciu jak typowy thriller, ale w niczym mi to nie przeszkodziło. Oddałam się książce bez reszty i z każdym rozdziałem byłam coraz bardziej ciekawa zakończenia. I tak jak całość była świetna tak sam koniec niestety nie spełnił moich oczekiwań. Dlaczego? Lubię zamknięte historie z konkretnym i jasnym finałem.


'Czasami pesymizm bierze we mnie górę, ale to tylko chwilowa niedyspozycja, nieznaczny spadek formy.'


Fani autora z pewnością się nie zawiodą. Ja się nie zawiodłam. Wręcz przeciwnie, otrzymałam dawkę świetnej i wciągającej historii. Co teraz? Czekam na więcej!


'Ból głowy już nie jest obezwładniający, ćmi gdzieś za oczami. Jest lepiej, powtarzam to jak mantrę.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:



~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger