#217 'Więzy krwi' Hanna Greń


Jakiś czas temu poznałam główną bohaterkę Dionizę i pomimo niezbyt wciągającego początku znajomości, postanowiłam dać jej szansę i poznać kolejne sprawy, którymi się zajmie. Jak było w tym przypadku?


'Tajemnice mają to do siebie, że lubią wychodzić na wierzch w najmniej spodziewanych i jeszcze mniej stosownych momentach.'


W Świercznicy przy drodze odnalezione zostaje ciało młodej kobiety. Została ona zgwałcona i uduszona, jednak sprawca do tej pory nie został złapany. Do śledztwa zostaje zaangażowana Diona, która pomimo odejścia z policji ma wprawę w tego typu sprawach. Szczególnie jeśli rzecz dzieje się w małej wsi, a tajemnica goni tajemnicę. Czy Dionizie uda się odnaleźć i zatrzymać sprawcę?

Na samym początku dzieje się sporo i historia wciąga. Jesteśmy świadkami walki o życie i ostatecznie morderstwa młodej kobiety, Wioletty Kamińskiej. Następuje skok w czasie i jednocześnie tempo akcji diametralnie zwalnia. Towarzyszymy Dionie w poszukiwaniu sprawcy. Nie jest to jednak działanie pełne zwrotów akcji i z szybkim tempem. Wręcz przeciwnie. Osobiście wolę historie, gdzie ze strony na stronę otrzymujemy coraz więcej niewiadomych, a tutaj po prostu przyglądamy się podejrzanym i każdego po kolei eliminujemy. Samo zakończenie jest zaskakujące i dorównuje początkowym stronom, jednak całe rozwinięcie jak dla mnie było przeciętne.


'Nie znosiła czekania tak samo mocno jak tego, że ktoś mówił jej, co musi zrobić. To ostatnie było jedną z przyczyn, dla której nie żałowała swojego odejścia z policji.'


Jeśli ktoś tak jak ja przywiązuje się do serii i bohaterów, którzy w nich występują to sięgnięcie po lekturę jest praktycznie obowiązkowe. Nie trzeba jednak znać poprzedniej historii, aby sięgnąć po tę. Jeśli jednak oczekujecie szybkiej akcji i trzymania w napięciu to tutaj tego nie znajdziecie.


'Doszła do wniosku, że problemy są niczym myszy: mnożą się bez opamiętania.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger