#218 'Zmyślenie' Jess Ryder


Kolejny thriller, po który sięgnęłam w ostatnim czasie. Utwierdzam się w przekonaniu, że uwielbiam ten gatunek. Czy w przypadku tego tytułu również tak było?


'To ma być dom, w którym osiądziemy na zawsze, założymy rodzinę i zestarzejemy się w swoich objęciach. Nie chcę stawiać tego wszystkiego na szali, a jednak...'


Stella po otrzymaniu spadku postanawia zainwestować pieniądze w wymarzony dom. Znajduje przepiękne i ogromne miejsce, w którym planuje w przyszłości zamieszkać z mężem i gromadką dzieci. Dom wymaga jednak generalnego remontu. Jej partner Jack nie jest zadowolony z decyzji, którą podjęła kobieta, ponieważ dojazdy do pracy są dla niego męczące. Zaczyna coraz później wracać do domu, wykręcając się dodatkowymi zadaniami. Ponadto pewnego dnia do drzwi domu puka pobita kobieta, która twierdzi, że uciekła od męża, który się nad nią znęcał. Gdzie w tym wszystkim jest Stella i jakie decyzje podejmie?

Autorka porusza ważny temat, jakim jest przemoc domowa. Bardzo obrazowo pokazuje sytuacje, w których znajdują się kobiety maltretowane przez swoich mężów. Widzimy wyraźnie jaki ma to wpływ zarówno na nie, jak i na ich dzieci. Bardzo ciężko wyrwać się z takiego domu, co też jest przedstawione w książce. Stella jest osobą, która wyciąga rękę do jednej z takich kobiet. Podejmuje decyzje, które ważą na jej życiu prywatnym. Sumienie jednak nie pozwala jej postąpić inaczej, nawet jeśli w tym wszystkim tajemnica goni tajemnicę. Jakie będzie rozwiązanie całej historii? Przekonajcie się sami.


'Opowiedziała mi o wielkim domu w Nevansey, na szczycie wzgórza, z widokiem na plażę, gdzie przyjmowano kobiety i opiekowano się nimi bez zadawania pytań. Powiedziała, że to tam odnalazła wolność. Gdy postanowiłam uciec, to było pierwsze miejsce, o którym pomyślałam.'


Nie jest to typowy thriller. Wydarzenia nie trzymają w napięciu, jednak są momentami drastyczne. Sytuacja kobiet przeraża i daje do myślenia. Co zrobiłabym na miejscu głównej bohaterki? Tego nie jestem pewna. Zachęcam do lektury i własnych przemyśleń.


'Jeśli ktoś sam był ofiarą przemocy, to chyba powinien być mniej skłonny ją stosować, czyż nie?'


OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger