#197 'Ktoś, kogo znamy' Shari Lapena


Zapowiedź tej książki widziałam jeszcze w zeszłym roku i bardzo mnie zaciekawiła. Nie miałam więc wątpliwości, czy po nią sięgnąć. Czy decyzja okazała się trafiona?


'To straszne - ktoś szwendał się po jej domu, dotykał jej rzeczy, włamał się do komputera, a ona nawet tego nie zauważyła.'


Na osiedlu domków jednorodzinnych dochodzi do morderstwa. Jednocześnie mieszkańcy otrzymują anonimowy list, że pod ich nieobecność w domu doszło do włamania, a nadawca bardzo przeprasza za zaistniałą sytuację. Czy oba wydarzenia są ze sobą powiązane?

Autorka już na samym początku daje czytelnikowi zalążek do rozwinięcia historii. Krok po kroku otrzymujemy kolejną dawkę informacji. Okazuje się, że każdy mieszkaniec osiedla ma swoje tajemnice. Wystarczył zbieg okoliczności i wszystko sypie się jak domek z kart. Z pozoru nieistotne kwestie mają ogromny wpływ na popełnione morderstwo. Historia prowadzona jest w napięciu i w momencie, kiedy domyślamy się winnego, wszystko odwraca się o sto osiemdziesiąt stopni i kieruje podejrzenia na zupełnie kogoś innego. Czy mnie to zaskoczyło? Niesamowicie! Ale jednocześnie dzięki temu opowieść stała się jeszcze bardziej wciągająca.


'Przychodzi jej do głowy ponura myśl, że właśnie takie rzeczy się zdarzają, kiedy ktoś wtrąca się w sprawy, które go przerastają.'


Fanom gatunku z pewnością spodoba się ta pozycja. Nie znam innej twórczości autorki, ale tą historią przekonała mnie do siebie. Wciągająca i trzymająca w napięciu, czyli taka, jaką lubię najbardziej. Polecam!


'Nigdy nie przestanie się dziwić temu, jakie ponure sprawy i skrywane ludzkie sekrety, które w normalnych okolicznościach nie ujrzałyby światła dziennego, wychodzą przy okazji policyjnych śledztw.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger