#196 'Wioska kłamców' Hanna Greń


Kryminały to w ostatnim czasie zaraz po thrillerach najchętniej czytane przeze mnie książki. Odchodzę powoli od młodzieżówek i właśnie w tych gatunkach odnajduję się najlepiej. Czy ten tytuł spełnił moje oczekiwania?


'Dam sobie głowę uciąć, że ci dwaj faceci siedzą za niewinność, i mam zamiar znaleźć prawdziwego sprawcę.'


Dioniza zakończyła pracę w policji i jednocześnie rozpoczęła na własną rekę śledztwo, dotyczące morderstwa swojego ojca. W tym celu uadała się do Strzygomia, który potocznie nazywany jest Wioską kłamców. Czy kobiecie uda się odnaleźć prawdziwego mordercę i udowodnić niewinność mężczyzn, którzy do tej pory siedzą w więzieniu?

Historia jest stosunkowo krótka i nieskomplikowana. Bohaterów także nie ma zbyt wielu, dzięki czemu nie ma szans, aby pogubić się podczas rozwiązywania zagadki. Sama historia zostaje przedstawiona już na pierwszych stronach i powoli jest rozwijana wraz z kolejnymi rozdziałami, które są stosunkowo długie. Przyzwyczaiłam się już do czytania książek, w których rozdziały mają około dziesięć do piętnastu stron, a tutaj jest ich każdorazowo prawie trzydzieści. 

Nieszczególnie wciągnęłam się w przedstawioną zagadkę. Nie przykładałam szczególnej wagi do jej rozwiązania, zatem nie było ono dla mnie zaskoczeniem. Udało mi się szczerze mówiąc już przed samym zakończeniem wytypować sprawców całej historii. A szoda, wolę kiedy ostatnie strony są zwrotem akcji i totalnym zaskoczeniem


'Wniosek z tego, że wioska kłamców nie zawsze stoi murem przeciw zewnętrznemu światu. Na monolicie pojawiły się pęknięcia. Ciekawe, czy jedyne.'


Książka jest ciekawa, jednak nie ma w sobie nic szczególnego. Trafiałam już na ciekawsze kryminały, od których wręcz nie mogłam się oderwać. Tutaj niestety zabrakło tego czegoś. Nie oznacza to jednak, że sama historia nie była ciekawa, bo to nieprawda.


'Lata pracy w policji nauczyły Dionę, że nie powinna doszukiwać się logiki w działaniach przestępców, gdyż ci zazwyczaj kierowali się impulsem, nie zastanawiając się zbyt wiele nad skutkami.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger