#174 'Pieśń syreny' Alexandra Christo


Są takie książki, które przyciągają magią samej okładki. Ta pozycja jest właśnie jedną z takich, obok których nie sposób przejść obojętnie. Czy treść okazała się równie dobra jak efekt wizualny?


'Kiedy syrena kradnie ludzkie serce, staje się z nim związana. To pradawny rodzaj magii, od której trudno się uwolnić. Zabierając serce, wchłaniamy jego moc, wykradamy ludzką młodość oraz życie i wiążemy je ze sobą.'


Lira jest księżniczką syren. Znana jest z tego, że zabija książąt i pozbawia ich serc. Wśród syren istnieje taka tradycja, która zobowiązuje je do pozbawiania serca jednej osoby każdego roku, w dzień swoich urodzin. W ten właśnie sposób Lira została mianowana Postrachem Książąt. Pewnego dnia w wyniku pewnych wydarzeń zostaje przez matkę zmieniona w człowieka i trafia na okręt Księcia Eliana.

Elian jest człowiekiem, który na co dzień zajmuje się polowaniem na syreny. Nienawidzi tego gatunku i postanawia ocalić ludzkość przed ich śpiewem. Podczas rejsu po oceanie trafia na kobietę, która dryfuje na samym środku wielkiej wody i postanawia ją uratować. Jak potoczą się losy Liry i Eliana, dwóch osób, które z zasady się nienawidzą, a jedno pragnie śmierci drugiego?

Historia dość nietypowa, nie sięgałam wcześniej po książki, w których główną bohaterką jest syrena. I to jest pierwszy plus, ponieważ niesamowicie mi się to podobało. Sama opowieść i świat przedstawiony wciągnęły mnie bez reszty. Nie odczułam, że książka należy do tych przeznaczonych dla młodzieży. Wręcz przeciwnie, otrzymałam dawkę dobrej fantastyki, po którą dawno nie sięgałam.


'Miłość jest słowem, które rzadko pada w głębinach oceanu. Istnieje jedynie w mojej pieśni i na wargach książąt, których zabijam.'


Jeśli jesteście fanami gatunku to polecam. Jeśli nie, ale chcielibyście poznać historię z syrenami w tle to również polecam. Generalnie historię warto poznać. Czyta się ją przyjemnie, a fabuła wciąga bez reszty. Ja nie żałuję, że zdecydowałam się na ten tytuł.


'Czy właśnie na tym polega bycie ludzkim? Na ratowaniu drugiego w opałach i narażaniu się dla niego?'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Pieśń syreny' Alexandra Christo

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger