#173 'Rzeźnik' Max Czornyj


Od samego początku jak tylko dowiedziałam się o tej książce, chciałam ją przeczytać. Widząc zapowiedzi, wiele oczekiwałam od tego tytułu. Czy te wymagania zostały spełnione?


'Śmierć towarzyszyła mi od urodzenia. Jest czymś całkowicie naturalnym i chyba już się do niej przyzwyczaiłem. Albo inaczej. Oswoiłem ją. Jeśli ktoś myśli, że nie można oswoić się ze śmiercią, niech dalej tkwi w swojej bajce. Powodzenia.'


Historia inspirowana jest autentycznymi wydarzeniami i życiem seryjnego mordercy, Józefa Cyppka. Mężczyzna skazany został na karę śmierci. Pomimo wielu brutalnych morderstw, udowodnione zostało wyłącznie jedno. Co kierowało Rzeźnikiem z Niebuszewa? Co spowodowało u niego takie zachowanie?


'Konsekwencje umierania odczuwa cały świat z wyjątkiem umierającego. To mądre? Cieszyłbym się, gdyby takie było.'


Autor wcielił się w rolę mordercy. Historia przedstawiona została pierwszoosobowo. Czytając, jesteśmy świadkami zarówno morderstw, jakich mężczyzna się dopuścił, jak i jego przeszłości. Poznajemy historię jego rodziny, żony i synów. Wydawać by się mogło, że ktoś taki nie jest zdolny do tego, aby założyć rodzinę, ale było wręcz przeciwnie.

Opowieść jest bardzo obrazowa, wręcz brutalna. Opisy morderstw są tak szczegółowe, że momentami musiałam przerwać, aby zaczerpnąć tchu. I to by było na tyle. Oczekiwałam, że cała opowieść będzie przepełniona krwią i brutalnością, a otrzymałam raptem kilka krótkich fragmentów. Wydawało mi się, że to jest właśnie najważniejsze w historii Cyppka, a jednak większość opowieści to opis wydarzeń z przeszłości. Nie były to nudne opisy, jednak nie takie było moje wyobrażenie tej książki.


'Wilsona siedem przez trzy. Zapamiętajcie ten adres i omijajcie go szerokim łukiem. Wierzę, że pewne miejsca są zwyczajnie przeklęte albo po prostu tkwi w nich coś złego.'


Jeśli nie znacie, a chcecie poznać historię Rzeźnika z Niebuszewa to warto zainteresować się tą pozycją. Nie nastawiajcie się jednak na ogrom krwi i zabójstw, bo zawiedziecie się podobnie jak ja. Książka jest ciekawa, jednak w moim odczuciu niestety mocno przereklamowana.


'Ludzie nie rodzą się potworami, lecz takimi czyni ich świat.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Rzeźnik' Max Czornyj

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger