#155 'Pięć osób, które spotykamy w niebie' Mitch Albom


Zazwyczaj nie sięgam po książki o tematyce wiary czy nieba, jednak opis tej pozycji zainteresował mnie do tego stopnia, że postanowiłam dać jej szansę. Czy decyzja okazała się dobra czy wręcz przeciwnie?


'Skąd się biorą ostatnie słowa? Czy ludzie zdają sobie sprawę z ich wagi? Czy zawsze muszą zawierać w sobie jakąś mądrość?


Eddie to starszy mężczyzna, który jest konserwatorem maszyn w wesołym miasteczku. Pewnego dnia dochodzi do awarii jednej z karuzel, a mężczyzna ratuje przed tragedią małą dziewczynkę. Traci przy tym życie. Trafia do nieba. I co dalej? Czy istnieje jakiekolwiek życie po śmierci?


'Tymczasem niebo można znaleźć w miejscach najbardziej nieoczekiwanych. I ma ono wiele stopni.'


Autor przedstawił swoją wizję nieba. Po śmierci każdy spotyka tam pięć osób. Co to za osoby? Ktoś, kto w jakiś sposób wpłynął na nasze życie. Każda z nich uczy Eddiego jednej rzeczy i tłumaczy mu pewne wydarzenia z życia. Bo przecież nic nie dzieje się bez przyczyny, prawda?

Czy taka wizja nieba mi odpowiada? W pewnym sensie tak, co zaskoczyło mnie samą już podczas lektury. Nie zastanawiam się nad tego typu rzeczami, jednak historia autora do mnie przemówiła. Co więcej, sama chciałabym tego doświadczyć jak już ze starości nadejdzie mój czas. Okazuje się, że pięć osób nie musi być postaciami, które znamy. Mogą być to przypadkowe osoby, na których los wpłynęliśmy, lub które wpłynęły na nasz. Mnie to przekonało.


'Obcy - powiedział Niebieski Człowiek - są rodziną, którą dopiero masz poznać.'


Polecam wszystkim zainteresowanym i tym, którzy do tematu podchodzą sceptycznie. Krótka lektura, którą warto poznać i spędzić z nią czas. Jakie lekcje w niebie Eddie odebrał od pięciu osób? Warto się tego dowiedzieć i spędzić ten czas razem z bohaterem.


'Na tym polega niebo. Masz rozumieć swoje wczoraj.'


OCENA:  9/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger