#156 'Kolejna osoba, którą spotkamy w niebie' Mitch Albom


Jestem świeżo po lekturze pierwszej książki autora, a już sięgnęłam i przeczytałam kontynuację. Czy okazała się równie dobra jak poprzednia?


'Gdybyś wiedział, że umrzesz, jak spędziłbyś swoje ostatnie godziny? Annie nie wiedziała tego i spędziła je na własnym ślubie.'


Książka jest historią Annie - dziewczynki, którą uratował w wesołym miasteczku Eddie. Ty razem to ona spotyka swoje pięć osób w niebie, w tym mężczyznę, któremu zawdzięcza życie. Jaki był powód 'wizyty' Annie w niebie? Co było powodem jej śmierci?


'Pięć osób, które spotykasz jako pierwsze,jest wybieranych z konkretnego powodu. Miały wpływ na twoje życie na ziemi. Jedne znasz, a inne nie.'


Kolejny raz jesteśmy towarzyszami podczas wędrówki w niebie. Poznajemy historię Annie przed i po wypadku przy karuzeli. Jesteśmy także świadkami jej życiowych decyzji. Sama wizja nieba pozostaje bez zmian. Kobieta podczas swojej podróży spotyka pięć osób, które miały większy bądź mniejszy wkład w jej życie, jednak każda z nich pozostawiła po sobie ślad. Dzięki temu Annie powoli godzi się z tym, co ją spotkało i co było powodem jej wizyty w niebie.

Sam schemat historii jest podobny, jak w pierwszej części. W książce przeplatają się wydarzenia z przeszłości z tymi teraźniejszymi. Ani trochę jednak nie ujmuje to kontynuacji. Czytało się ją równie przyjemnie i szybko. Po raz kolejny miałam okazję spędzić miło czas z wizją nieba, która bardzo do mnie przemawia.


'- A jaka jest prawda? - zapytała Annie.
- Że samotność się kończy, kiedy ktoś ciebie potrzebuje. - Staruszka się uśmiechnęła. - A świat jest pełen potrzebujących.'


Czytając pierwszą część trzeba sięgnąć po kontynuację. Książki są tak dobre i wciągające, że po prostu trzeba je przeczytać. Polecam ją każdemu, niezależnie od tego czy czytał pierwszą część czy nie. Można zacząć też od historii Annie. Warto, naprawdę!


'Najpierw spotykasz pięć osób, a potem sam stajesz się jedną z pięciu dla kogoś innego. W ten sposób niebo łączy każdego z każdym.'


OCENA: 9/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:



~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger