#153 'Mam na imię Jutro' Damian Dibben


Czy okładka tej książki nie jest przyciągająca i magiczna? Według mnie jest przepiękna! Ponadto, główną postacią jest pies, a mi niczego więcej nie potrzeba. Czy treść okazała się równie hipnotyzująca?


'Nie przeczuwałem nawet, że zostanę tułaczem, wędrującym od pałacu do pałacu, a potem od pola bitwy do pola bitwy.'


Pewnego razu w Wenecji, pies oczekuje pod katedrą na przybycie swojego pana. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pies czeka tam już ponad sto dwadzieścia lat. W wyniku nieporozumienia przyjaciele zostali rozdzieleni, a pies zapamiętał, że w przypadku takiej sytuacji ma czekać pod drzwiami. Więc czeka... 

Pewnego dnia trafia na trop mężczyzny, który był wrogiem jego właściciela. Musi podjąć decyzję czy zostać w bezpiecznym miejscu, czy wyruszyć w podróż za mężczyzną w poszukiwaniu swojego pana. Wybiera drugą opcję i rozpoczyna przygodę z psim przybłędą u swego boku. Czy odnajdzie swojego przyjaciela?


'(...) po raz kolejny uświadamiam sobie, jak szybko czas rozprawia się zarówno z ludźmi, jak i psami To ich przekleństwo, przeciwieństwo mojego: niekończącego się bólu długiego życia.'


Historia opowiedziana z perspektywy psa. Nie jest to zwyczajne zwierzę, ponieważ właściciel uczynił go nieśmiertelnym. Przytacza opowieści i przygody z przeszłości, jednocześnie opowiadając historię poszukiwania swojego pana. Poznajemy zatem oddanego przyjaciela, lojalnego i zdeterminowanego. Chyba każdy kochający właściciel mógłby przypisać te cechy swojemu czworonogowi. Bo czy pies nie jest najlepszym i najbardziej oddanym przyjacielem człowieka?


'Człowiek, który trzyma przy sobie psy, traci ich wiele w ciągu życia. Ja byłem psem, który tracił ludzi. Czas odbierał mi wszystko i wszystkich, których obdarzałem miłością.'


Historia skierowana do każdego, kto lubi połączenie opowieści obyczajowej z nutą fantastyki. Bo czy nieśmiertelny pies nie jest stworzeniem nie z tej ziemi? Tak czy inaczej, polecam każdemu. Warto poznać historię psa, który poszukuje swojego właściciela. Warto sprawdzić czy udało im się spotkać ponownie i dalej dzielić życie, wspólnie.


'Poszukajmy jakiegoś dobrego miejsca na nocleg. Jutro znów będziemy mogli szukać. Jutro zawsze jest lepsze.'



OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger