#152 'Vicious. Nikczemni' Victoria Schwab


Lubię sięgać po fantastykę, każdą. Nie jest to jedyny gatunek, który czytam chętnie, ale z pewnością jest to jeden z faworytów. Czy nowa powieść, którą przeczytałam okazała się godna uwagi?


'Zdawało się, że zetknął ich kapryśny los. W gruncie rzeczy Victor zaczął wierzyć w przeznaczenie tylko z powodu spotkania Sydney.'


Victor i Eli to przyjaciele ze studenckich lat. Byli nierozłączni do tego stopnia, że wspólnie zaangażowali się w pracę dyplomową Eliego na temat PonadPrzeciętnych. W gruncie rzeczy weszli w temat za głęboko, bo postanowili sami siebie przekształcić w PP. Ich badania zachodzą jednak za daleko i wynikają z nich ogromne komplikacje... Po dziesięciu latach Victor ucieka z więzienia i postanawia stawić czoło Eliemu. Towarzyszy mu nowy przyjaciel z celi oraz dziewczynka, którą znajdują przy drodze. Czy mężczyźni o ponad przeciętnych umiejętnościach stawią czoło zdarzeniom z przeszłości? Czy konfrontacja byłych przyjaciół doprowadzi do tragicznego końca czy wręcz przeciwnie?

Sięgając po opowieść o ludziach PonadPrzeciętnych liczyłam na dawkę ciekawej historii i właśnie to otrzymałam. Nie jest to typowa książka młodzieżowa, ponieważ główni bohaterowie to trzydziestolatkowie, więc na dobrą sprawę stosunkowo blisko mi do nich wiekowo. Dzięki temu miałam wrażenie, że sam język również nie był tak prosty i momentami płytki jak w niektórych książkach, gdzie bohaterami są nastolatkowie.

Temat PonadPrzeciętnych był dla mnie nowy. Historia stworzona przez autorkę była kompletna i przemyślana od początku do końca. Czytając, zastanawiałam się, czy takie rzeczy dzieją się naprawdę? Czy można ze zwykłego człowieka stworzyć w naturalnych warunkach kogoś, kto posiada nienaturalne zdolności?


'PonadPrzeciętny. Słowo, od którego wszystko się zaczęło. Słowo, które zmieniło i zniszczyło cały jego świat.'


Książka zdecydowanie przypadła mi do gustu. Sama tematyka również na tak. Wciągnęła mnie od pierwszych stron i trzymała do samego końca. Zakończenie nieprzewidywalne, a całość warta uwagi. Polecam!


'Nazywał PonadPrzeciętnych 'cieniami', ponieważ wyglądali według niego tak jak ludzie, z których powstali, lecz w środku byli całkiem szarzy.'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Vicious. Nikczemni' Victoria Schwab

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger