#151 'Taniec zegara' Anne Tyler


Sporo zastanawiałam się nad tym tytułem, jednak ostatecznie postanowiłam dać mu szansę. Dlaczego? Bo lubię książki obyczajowe, a dawno po taką tematykę nie sięgałam. Czy książka ostatecznie okazała się warta uwagi?


'Oczywiście Willa nie zamierzała jechać. To by było szaleństwo. Oddzwoni do Callie i wyzna jej, że dziecko nie jest jej wnuczką. Ale najpierw na moment cieszyło ją udawanie, że może naprawdę pojedzie.'


Willa jest sześćdziesięcioletnią kobietą, której życie nie rozpieszczało. Pewnego dnia dostaje telefon z informacją, że była dziewczyna jej starszego syna została postrzelona w nogę i ktoś musi zająć się jej dziewięcioletnią córką. Willa bez zastanowienia oferuje pomoc i wybiera się w podróż, aby zaopiekować się dziewczynką. Towarzyszy jej mąż, jednak decyzja żony nie jest spełnieniem jego marzeń. Czy kobieta zrobiła dobrze, decydując się na opiekę nad obcą dziewczynką?

Willa trafia do otoczenia, którego nie zna. Stara się zapoznać i dobrze żyć z sąsiadami na czas pobytu. W międzyczasie poznajemy jej historię, wiemy zatem, że pierwsze małżeństwo skończyło się tragicznie, a z synami i siostrą nie ma wcale takiego kontaktu, jakiego sobie życzy. Nic więc dziwnego, że bez zastanowienia postanowiła przenieść się tam, gdzie czułaby się potrzebna.

Historia opowiada losy kobiety, która szuka swojego miejsca na ziemi. Rodzinnie nie układa się po jej myśli, chciałaby mieć lepszy kontakt z synami, częściej spotykać się z siostrą. Niestety, nie można mieć wszystkiego. Kobieta postanawia więc w końcu swoje życie postawić na pierwszym miejscu. Czy podejmie decyzje, dzięki którym w końcu będzie w pełni szczęśliwa?


'Ale Willa wiedziała, co dziewczynka ma na myśli. Sama się tak czuła w dzieciństwie, jak uważny dorosły, mieszkający w ciele małej dziewczynki.'


Jeśli jesteście fanami obyczajówek, które opowiadają historię zwykłych ludzi, to ta książka wam się spodoba. Mi zabrakło tego czegoś, jednak nie nudziłam się podczas lektury. Zachęcam do jej poznania.


'Ludzie powinni się żenić i wychodzić za mąż. Powinni iść przez życie parami.'


OCENA:  6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Taniec zegara' Anne Tyler

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger