#135 'Czarny Mag. Adeptka' Rachel E. Carter


Całkiem niedawno czytałam pierwszy tom serii i bardzo mi się podobał (opinia tutaj). Dawka dobrze zapowiadającej się historii ze światem fantastyki w tle. Czy kontynuacja okazała się równie dobra?


'Adeptko, nie bez przyczyny nie uczy się magii na pierwszym roku. Tracisz kontrolę nad siłą, nad którą nie będziesz miała kontroli przez wiele lat.'


Ryiah jest już Adeptką Akademii Magii. Uczy się jako pełnoprawny uczeń, nie musi już walczyć o swoje miejsce w szeregu. W końcu pobiera lekcje we frakcji bojowej, jednak edukacja nie jest tak kolorowa, jak jej się wydawało. Nauczyciel nie potrafi jej pochwalić, co więcej, można powiedzieć, że się na niej uwziął. Ryiah nie potrafi także odłożyć na bok swoich uczuć do księcia Darrena. Robi jednak wszystko, aby wykorzystać czas nauki jak najlepiej. Czy jej się to uda? Czy ujarzmi swoją magiczną moc i będzie potrafiła w pełni z niej korzystać?

Kontynuacja pierwszej części obejmuje cztery lata nauki Ryiah w Akademii Magii. Każdy rok jest pełen przygód i wydarzeń, które kształtują dziewczynę na przyszłego maga. Główna bohaterka stawia czoła przeciwnościom i udowadnia, że jej wytrwałość w dążeniu do celu nie była jednorazowa. 

Historia po raz kolejny opowiedziana jest z perspektywy Ryiah. Druga część mnie nie zawiodła, była równie dobra, co pierwsza. Świetnym zabiegiem było umieszczenie czterech lat nauki w jednym tomie, bo dzięki temu cała historia nie została rozciągnięta na kolejne tomy, w których opowieść mogłaby być miejscami naciągana. Otrzymałam wszystko, na co liczyłam.


'Pokręciłam głową i odeszłam. Byłam królową popełniania błędów i wyglądało na to, że zachowam swoją koronę jeszcze przez bardzo długi czas.'


Jeśli jeszcze zastanawiacie się nad sięgnięciem po tę serię to szczerze polecam. Z pewnością przypadnie do gustu fanom gatunku. Dwa tomy to nie jest przepaść, której nie można przeskoczyć, zatem zachęcam do nadrobienia zaległości, bo warto!


'Chcesz spróbować dojść do szczęśliwego zakończenia czy wolisz ganiać za nieszczęściem? Pytanie to nieustannie rozbrzmiewało z tyłu mojej głowy.'



OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger