#136 'Podniebna pieśń' Abi Elphinstone


Czy ta okładka nie jest urocza? Jeśli dodać do niej opis fabuły, otrzymujemy kawałek zachęcającej i przyciągającej historii. Czy w całości okazała się równie dobra, na jaką się zapowiadała?


'Walka w obronie czegoś, na czym ci zależy, wymaga w równym stopniu odwagi, jak i wzajemnego zaufania - a tego ostatniego w owym czasie brakowało pośród plemion Piór i Futer.'


W krainie Erkenwald panuje zła Królowa Lodu. Jej sposobem na nieśmiertelność jest połknięcie głosów każdego z mieszkańców. W tym celu porwała i uwięziła wszystkich dorosłych. Brakuje jej jeszcze dzieci, które wraz ze swoimi plemionami Futer i Piór ukrywają się i planują jak odbić od złej królowej swoich rodziców i obalić rządy władczyni. Na ten pomysł wpada też Flint, który postanawia w pojedynkę uratować swoją mamę. Po dotarciu do zamku ratuje jednak kogoś zupełnie innego. Dzięki temu wydarzeniu losy jego i Eski łączą się i dzieci zrobią wszystko, aby uratować ukochaną krainę.


'Nie każdy znakomity pomysł ma swój początek w czymś zwykłym i prawdopodobnym.'


Historia opowiedziana jest z perspektywy Flinta i Eski. Bierzemy udział w przygodzie pełnej zawirowań i zwrotów akcji. Opowieść niesamowicie wciąga, a świat zarówno rzeczywisty, jak i legendarny czaruje swoją tajemnicą i magią. Chociaż książkę postawiłabym na pograniczu literatury dziecięcej i młodzieżowej, świetnie bawiłam się podczas lektury. Kibicowałam głównym bohaterom i trzymałam kciuki za podejmowane przez nich decyzje. Czy udało im się wygrać ze złą Królową Lodu? I czym jest tytułowa Podniebna pieśń?


'- Nie sądzę, by ukrywając się, człowiek mógł wygrać ze złem - powiedział Flint, spoglądając przez okno na popołudniowe cienie rzucane przez jarzębiny. - Myślę, że jedynym sposobem na zwycięstwo jest stanąć ze złem oko w oko.'


Jeśli lubicie książki, które przepełnione są magią i własną historią to ten tytuł będzie dla was idealny. W niczym nie przeszkadza młody wiek głównych bohaterów. Opowieść jest wciągająca i naprawdę warto ją poznać. Polecam!


'- Przynależności nie mierzy się tym, z jakiego plemienia jesteś - zwrócił mu uwagę Futrak. - Przynależność to zaufanie do ludzi bez względu na to, z jakiego są plemienia. Przynależeć można do wielu miejsc.'



OCENA:  8/10

Za książkę dziękuje Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger