#130 'Nie odpuszczaj' Harlan Coben


Są tacy autorzy, którzy w swoim dorobku mają już kilkanaście książek, a ja nie miałam okazji zapoznać się nawet z jedną. Takim autorem jest między innymi Harlan Coben. Dużo dobrego słyszałam o jego twórczości, jednak jej nie czytałam. Pora to zmienić, zatem sięgnęłam po najnowszą powieść. Czy dzięki niej sięgnę także po poprzednie książki autora?


'Jestem bardzo dobrym śledczym - po prostu jestem, bez fałszywej skromności - ale muszę zobaczyć na własne oczy miejsce przestępstwa.'


Nap jest detektywem w małym miasteczku. Wybrał ten zawód ze względu na wydarzenia sprzed piętnastu lat - jego brat bliźniak wraz z dziewczyną zostali znalezieni martwi na torach kolejowych, a z kolei jego dziewczyna zaginęła. Po piętnastu latach ginie kolejny mężczyzna, który wraz z Napem, Leo i Dianą chodził do licealnej klasy. Czy wydarzenia są ze sobą powiązane? I jakie powiązanie z tym wszystkim ma opuszczona baza wojskowa?


'Rozwiązuję sprawy i pozwalam, by inni przypisywali sobie moje zasługi. Nie zależy mi na awansach i nie chcę zostać zdegradowany. Przez większość czasu pracuję sam i nie grożą mi polityczne ruchome piaski, w których ugrzęzło tak wielu.'


Historia z gatunku, który coraz bardziej do mnie przemawia. Lubię sięgać zarówno po thrillery jak i kryminały, a swego czasu bardzo się przed nimi wzbraniałam. Harlan Coben okazał się autorem, który trzyma czytelnika w napięciu do samego końca, dawkując rozwiązanie sprawy. Wiele wątków się ze sobą łączy, a ostateczne rozwiązanie otrzymujemy na ostatnich kilku stronach. Co więcej, nie domyśliłam się rozwiązania, za co zdecydowany plus! Kolejnym jest to, że książkę czyta się bardzo szybko. Nie jest to krótka historia, jednak ma w sobie coś takiego, że nie można się oderwać. Można ją pochłonąć w ekspresowym tempie. Czy tak jest ze wszystkimi książkami autora?

Sama historia opowiadana jest przez Napa, który momentami prowadzi monolog skierowany do swojego nieżyjącego bliźniaka. Jest osobą, która prowadzi życie w pojedynkę, ze względu na wydarzenia z przeszłości. W momencie, gdy nadarza się okazja, aby rozwiązać zagadkę śmierci brata, pochłania go bez reszty. Czy zagadkę uda się rozwiązać? I czy samo rozwiązanie da mężczyźnie wewnętrzny spokój?


'Nam się to nie przytrafi. Taktykę zaprzeczania uprawiają nie tylko ci, których dotknęła strata.'


Polecam! Jako osoba, która nie zna poprzednich książek autora, z pewnością nadrobię zaległości. Historia wciąga, a zakończenie wcale nie jest oczywiste. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć.


'Tak właśnie wszyscy funkcjonujemy. Zwracamy uwagę na to, co pasuje do naszej narracji. Ignorujemy to, co do niej nie pasuje.'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję:


Książka dostępna tutaj: 'Nie odpuszczaj' Harlan Coben


W księgarni dostępne także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger