#129 'Nawiedzony Dom na Wzgórzu' Shirley Jackson


Lubię horrory. Boję się, ale lubię. Jakiś czas temu obejrzałam pierwszy odcinek serialu o tym samym tytule i postanowiłam najpierw sięgnąć po książkę. Tak już mam, że najpierw książka, a później film. Czy w tym przypadku decyzja okazała się słuszna?


'Pomiędzy drewnem, a kamieniami Domu na Wzgórzu zalegała głucha cisza, a to, co po nim chodziło, chodziło samotnie.'


Dom na Wzgórzu cieszy się wątpliwą popularnością. Nikt nie chce w nim zamieszkać. Co więcej, nikt nie chce mieszkać nawet w jego pobliżu. Doktor Montague postanawia napisać o nim książkę, jednak najpierw zamierza w nim zamieszkać. Znajduje kilku śmiałków i tak podczas wakacji wprowadza się tam wraz z Eleanor, Theodorą oraz Lucasem. Czy dom pozwoli im zamieszkać wewnątrz? Co takiego odkryją?

Nie ukrywam, że liczyłam na książkę, która zamrozi mi krew w żyłach. Historia niewielka objętościowo, ale chciałam się bać. Niestety, oczekiwałam trochę za dużo. Było kilka momentów, w których wyobrażenie wydarzeń odrobinę mnie przestraszyło, ale to nie całkiem było to, czego oczekiwałam. Jestem pewna, że gdybym to samo widziała na ekranie, przestraszyłabym się zdecydowanie bardziej. Sama fabuła była ciekawa, nie przeczę, ale zabrakło mi tych momentów.

Jeśli oczekujecie strasznego horroru, to książka wam tego nie dostarczy. Jednak dobrze poznać historię Domu na Wzgórzu, chociażby jako wstęp przed obejrzeniem serialu. Nie polecam, ani nie zniechęcam. Sami podejmijcie decyzję.


'Ten dom czuwa, nie spuszcza oczu z nikogo. Bacznie obserwuje każdy krok.'



OCENA:  6/10

Za książkę dziękuję:


Książka dostępna tutaj: 'Nawiedzony Dom na Wzgórzu' Shirley Jackson


W księgarni dostępne także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger