#115 'Kraina Opowieści: Zaklęcie Życzeń' Chris Colfer


Czy ta okładka nie jest wystarczającym argumentem, aby sięgnąć po tę książkę? Dorzucamy opis i obecność baśni i już mamy gotowy sukces! Czy faktycznie tak się stało i książka okazała się strzałem w dziesiątkę?


'Kiedy świat podejmie decyzję, ciężko go nakłonić, żeby zmienił zdanie.'


Alex i Conner to dwunastoletnie rodzeństwo - bliźniacy, którzy całe dzieciństwo spędzają na poznawaniu baśni. W pewnym momencie swojego życia otrzymują od babci księgę, w której znajdują się wszystkie opowieści, które poznawali przez całe swoje dotychczasowe życie. Pozornie nie jest to nic nadzwyczajnego, jednak księga zaczyna nawoływać do siebie dzieci do momentu, aż nie postanowią wejść do jej świata. I to dosłownie. Jakie będą efekty tego działania? Czy Alex i Conner będą mieli możliwość powrotu do świata realnego?


'Może gdybyśmy całym sercem pokochali baśnie, łatwiej byłoby nam żyć długo i szczęśliwie.'


Kto z nas w dzieciństwie nie zastanawiał się jakie są dalsze losy bohaterów naszych ulubionych baśni? Co spotkało Kopciuszka, Śpiącą Królewnę czy Królewnę Śnieżkę? W tej historii właśnie tego się dowiadujemy. Poznajemy ich królestwa i dalsze życie. Alex i Conner trafiają w sam środek codziennego życia w Krainie Opowieści. Niestety, aby się z niej wydostać muszą zdobyć przedmioty, które są ważne dla każdej z królowych, w innym wypadku nie będą mieli możliwości powrotu. Nie są jednak jedyni, Zła Królowa również próbuje je zdobyć, aby spełnić własne życzenie. Jak zakończy się ta historia?


'Alicja trafiła do Krainy Czarów po tym, jak wpadła do króliczej nory. Domek Doroty został zgarnięty przez tornado, które zrzuciło ją w krainie Oz. Dzieciaki z cyklu o Narnii przeniosły się tam, wchodząc do starej szafy... a my trafiliśmy do baśniowej krainy, wskakując do książki.'


Docelowy wiek podany na książce to dzieci powyżej ósmego roku życia. Ja jestem zdecydowanie starsza, a jednak nie odczułam, że książka jest skierowana wyłącznie dla dzieci. Wręcz przeciwnie. Zaspokoiłam swoją ciekawość, poznając dalsze losy księżniczek z bajek. Cała historia ma w sobie także wiele nauk, skierowanych do czytelników w każdym wieku. Świetnie bawiłam się podczas lektury.


'Odwagi, moi mili. Odwaga to coś, czego nikt nigdy wam nie odbierze.'


Zastanawiacie się czy sięgnąć po Krainę Opowieści? Ja bardzo polecam! Ciekawa i wciągająca historia w pięknej oprawie. Wydanie naprawdę przyciąga wzrok i zdecydowanie nie jest to jedyna zaleta tej książki. Polecam!


'Świat zawsze będzie przedkładał wygodę nad rzeczywistość. (...) Łatwiej jest nienawidzić, obwiniać i bać się niźli rozumieć. Nikt nie szuka prawdy, wszyscy pragną jedynie rozrywki.'


OCENA:  9/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger