#113 'Blisko mnie' Amanda Reynolds


Dawno nie sięgałam po książki od tego wydawnictwa, ale ta zainteresowała mnie opisem, więc postanowiłam dać jej szansę. Liczyłam na ciekawy i przede wszystkim wciągający thriller. Czy dostałam to, czego oczekiwałam?


'Unoszę lekko powieki i mówię: - Nie pamiętam, co się stało. Wszyscy powtarzają, że upadłam, ale ja mam dziurę w pamięci. Wie siostra może, co mi się przytrafiło?'


Joanna traci pamięć w wyniku upadku ze schodów. Wydawać by się mogło, że to nic nadzwyczajnego przy tego typu urazie, jednak kobieta traci z pamięci cały ostatni rok życia. Ostatnie co pamięta to odwiezienie syna do akademika. Jednak to wydarzenie miało tak naprawdę miejsce dwanaście miesięcy temu. Gdyby tego było mało mąż Joanny, Robert zachowuje się jakby chciał się na każdym kroku upewnić, że żona faktycznie niczego nie pamięta. Nie pomaga jej w odzyskaniu pamięci, co więcej ogranicza jej kontakt ze światem zewnętrznym. O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego w przebłyskach pamięci Joanna boi się własnego męża? I czy w ostateczności odzyska pamięć?


'Jak to w ogóle możliwe: wymazać cały rok? I co się wydarzyło przez te dwanaście miesięcy?'


Historia dotycząca losów jednej rodziny. Właściwie całość kręci się wokół głównej bohaterki i jej zmagań z zapomnianą przeszłością. Joanna powoli odkrywa, że jej życie wcale nie było usłane różami i bezproblemowe. Wręcz przeciwnie. W ciągu ostatniego roku wydarzyło się wiele rzeczy, które wpłynęły na teraźniejszość. Tylko czy są one zupełnie złe? Czy wręcz przeciwnie?

Autorka przedstawia nam losy Joanny w dwóch perspektywach. Z jednej strony poznajemy jej życie po wypadku, z drugiej ostatni rok, o którym nie pamięta. Nie wiem jak sama bym się zachowała, gdybym straciła z pamięci taki kawałek czasu. Z pewnością byłabym roztargniona i sfrustrowana jak główna bohaterka. Starałabym się zrobić wszystko, aby pamięć wróciła. Jak jednak tego dokonać, kiedy rodzina, a w szczególności mąż nie chcą udzielić pomocy?


'Poddaję się zmęczeniu, przymykam oczy i zasypiam, jednakże wraz ze snem odnajduję inne połączenie z przeszłością, luźne i nieokreślone, choć zarazem też natarczywe, naglące.'


Książka jest ciekawa, ale nie wciągająca. Nie ma zwrotów akcji, a tajemnica nie zachęca do jej szybkiego poznania. Momentami cała opowieść bardzo mi się dłużyła, przez co musiałam odłożyć ją na bok na kilka chwil. Nie otrzymujemy nic zaskakującego, a całość opiera się na relacji rodzinnej. Nic ponad to. Liczyłam na coś więcej, jednak nie otrzymałam trzymającej w napięciu historii. Szkoda.


'Mam dosyć pytania w kółko o to samo. Gdybym przypomniała sobie coś ważnego, tobym mu powiedziała. Chociaż może nie?'


OCENA:  6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Blisko mnie' Amanda Reynolds


W księgarni dostępne także inne BESTSELLERY

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger