#107 'Najszczęśliwsza' Max Czornyj


Wybierając ten tytuł nie wiedziałam czy historia napisana przez Maxa Czornyja mnie pochłonie czy okaże się zwyczajnie przeciętna. Liczyłam na to pierwsze, obawiałam się drugiego. Co okazało się prawdą?


'Tamtego dnia być może była najszczęśliwsza w całym swoim życiu. Być może, bo nigdy się tego nie dowiedziałem. Ale z perspektywy czasu mam naprawdę solidne powody, żeby tak sądzić.'


Dawid jest malarzem. Podczas wernisażu, na którym wystawia swoje prace spotyka się z żoną, a następnie udają się na kolację. W jednej chwili mężczyzna dowiaduje się, że Ilona jest w ciąży, a w następnej dzwoni na policję, ponieważ żona zostaje zamordowana. Co się stało? I kto stoi za zabójstwem nie tylko kobiety, ale także jej nienarodzonego dziecka?

Cztery lata później Dawid dostaje list napisany przez zmarłą i pochowaną żonę. W międzyczasie otrzymuje jeszcze kilka przesyłek. Nie wie co o tym wszystkim sądzić. Podejmuje grę, która pozornie zbliża go do poznania prawdy. Tylko jaka ona będzie?


'Gdy się jest uwiecznionym na fotografii, to tak jakby się gdzieś zostało na zawsze. Prawda?'


Co tu się działo, co za fenomenalna historia! Stajemy się świadkami intrygi, której wykonawca jest całkowicie nieznany. Poznajemy historię zrozpaczonego wdowca, który nie potrafi poradzić sobie z własną tragedią. Spotyka się z nową kobietą, która namawia go do powrotu do malowania, ale co z tego? Listy i przesyłki rozbijają go na milion kawałków, nie wie już sam co myśleć o własnym życiu i śmierci żony sprzed lat. Nie było możliwości, abym domyśliła się kto za tym wszystkim stoi. Starałam się, ale zakończenie okazało się tak zaskakujące, że cały czas się nad nim zastanawiam! Pomieszało mi w głowie. Było zaskakujące i myślę, że wręcz niemożliwe do przewidzenia.


'Co jeśli pochowam kogoś innego? Cholera, w jednej chwili zapomniałem, jak wygląda kobieta, z którą przeżyłem ostatnio osiem lat. Może jest tylko do niej podobna? Może to wszystko od początku dotyczy kogoś zupełnie innego.'


Dawno już nie czytałam tak dobrej książki. Moim zdaniem jest fenomenalna, wciągająca i warta uwagi. Autor stworzył coś, czego kompletnie się nie spodziewałam. Jeśli zainteresował was sam opis książki, to miejcie na uwadze, że sama historia jest sto razy bardziej wciągająca i ciekawsza. Polecam bardzo!


'Wiara nigdy nie była moją mocną stroną, ale naprawdę starałem się wierzyć. Nigdy mi się nie udało. Byłem na to albo zbyt głupi, albo zbyt zarozumiały.'



OCENA:  10/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Najszczęśliwsza' Max Czornyj

W księgarni dostępne także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger