#97 'Niedobry pasterz' Przemysław Borkowski


Pamiętam czasy, kiedy nie sięgałam po kryminały. Wydawało mi się, że to gatunek, który mnie nie wciągnie i nie zainteresuje. Jak bardzo się myliłam! Teraz czytam je dość regularnie. Czy ta pozycja zapadnie mi w pamięć na dłużej?


'- Czyli i ciebie opętała swoim urokiem nasza Święta Warmia... - pokiwał głową z udawanym zafrasowaniem Goczał. - A przed chwilą dziwiłeś się, że wróciłem.'


Zygmunt Rozłucki jest psychologiem. Zatrudnia się w olsztyńskim szpitalu jednocześnie przeprowadzając się do podolsztyńskiej wsi. To właśnie tam w lesie zostaje znaleziona zamordowana piętnastolatka. Sposób w jaki została pozostawiona nie zostawia wątpliwości co do sposobu morderstwa i czynów chwilę przed. Gwałt? Niewykluczone.


'Zachowując się tak, ryzykujesz, że skupiając się na jednym podejrzanym, przeoczysz ważne poszlaki dotyczące drugiego. Albo będziesz wręcz naginał fakty i naciągał interpretacje, byleby tylko pasowały do z góry upatrzonego winnego.'


Kilka dni po odnalezieniu zwłok do czynu przyznaje się miejscowy pijak. Następnie na komendzie pojawia się ksiądz, który twierdzi, że to on jest mordercą. Wzbudza to sensację, a sprawą interesują się także media. Czy faktycznie ksiądz jest mordercą? A może sprawa ma więcej pytań niż odpowiedzi?


'- Przydałaby się kawa w papierowych kubkach i pączki - powiedział. - Na filmach policjanci zawsze w takiej sytuacji piją kawę i jedzą pączki. Takie z dziurką w środku.
- Ciekawe, gdzie potem sikają - mruknęła.
- O tym filmy milczą - odpowiedział.'


Akcja prowadzona jest niezbyt dynamicznie, przynajmniej takie odniosłam wrażenie. Przyznanie się księdza do winy nie skutkuje falą szczegółowych informacji w tej sprawie. Zbigniew musi się mocno namęczyć, aby takie szczegóły odnaleźć. Ostatecznie jednak finał zaskakuje, a wydarzenia i kreacje postaci wydają się zupełnie inne niż na samym początku lektury.


'Chciał po prostu rozwiązać tę zagadkę. To go tak naprawdę kręciło. Tylko że nie był policjantem. Musiał o tym pamiętać.'


Książka jest drugą w dorobku autora. W treści znajdziemy kilka nawiązań do pierwszego tomu przygód Zygmunta, jednak nie przeszkadza to w jakikolwiek sposób w lekturze. Nie mieszało mi to wątków, dzięki czemu mogłam bez problemu zapoznać się z historią. Jeśli lubicie sięgać po kryminały to polecam. Jeśli jednak lubicie takie, które kryją ogromną tajemnicę to tutaj tego nie znajdziecie. Mimo wszystko, warto sięgnąć po tę książkę.


'To proszę to zrobić. Podjąć decyzję. Świat po podjęciu decyzji od razu staje się prostszy. Nawet jeśli ta decyzja powoduje niezbyt przyjemne skutki.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger