#57 'Falcon II' Katarzyna Wycisk


Po przeczytaniu pierwszego tomu (recenzja tutaj) miałam mieszane uczucia, jednak ostatecznie postanowiłam dać szansę całej serii i sprawdzić jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Jakie jest moje zdanie na temat kontynuacji? Czy spełniła moje oczekiwania?


'Chcę być gotowa stawić opór, kiedy tylko pojawi się taka okazja. Ale póki co, nie widząc innego wyjścia - czekam.'


Po dość zagadkowym zakończeniu pierwszego tomu Alex zostaje umieszczona w Organizacji. Robi to z własnej woli, chce po raz kolejny pomóc swoim przyjaciołom w ucieczce z Kwatery i zapewnić im względnie normalne życie. Nie wiedząc, co stało się z pozostałymi członkami grupy ratunkowej postanawia wejść w układ z Jackiem, głównym przywódcą Falconu. Jakie będą tego skutki? W końcu zawarcie paktu z diabłem nigdy nie jest w stu procentach dobre...


'Kiedy raz się czegoś doświadczy i odkryje prawdę, nie można wrócić. Nie jestem czarną tablicą, na której zapisane słowa można zmyć za pomocą gąbki. Bardziej przypominam pień drzewa, na którym wyryto wszystkie wspomnienia ostrym jak brzytwa nożem.'


Większość rozdziałów przedstawiona jest głównie z perspektywy Alex, jednak część z nich jest też  ukazaniem losów pozostałych bohaterów, którzy próbują wyciągnąć dziewczynę z Organizacji. Jednocześnie otrzymujemy różne umiejscowienie w czasie, co daje nam obraz wydarzeń z pewnego okresu. Szkoda, że całość nie była określona dniami tygodnia lub miesiącami, bo stwierdzenie 'kilka dni wcześniej' jest mało precyzyjne, jednak nie przeszkadzało mi to w ogólnym zarysie sytuacji i historii.


'Próbować odejść od czegoś, co się kocha, to jak próbować utonąć - szepczę nie myśląc w ogóle nad tym, co robię. - To wbrew naturze, nie pragnąć powietrza. Twoje ciało się go domaga, twój umysł mówi, że go potrzebujesz. Ostatecznie i tak przebijasz się na powierzchnię, ciężko dysząc i nie mogąc sobie go odmówić.'


Kontynuacja podobała mi się zdecydowanie bardziej niż pierwsza część. Wiem też, że powstanie trzeci tom serii, co również jest dobrą informacją, ponieważ wiele wątków nie zostało rozwiązanych i w głowie mam wiele pytań, na które nie odnalazłam odpowiedzi.

Rozdziały są stosunkowo krótkie, dzięki czemu lektura nie zajmuje dużo czasu. Nie ma też rozbudowanych opisów, co nie zawsze jest plusem powieści. Zabrakło mi trochę przedstawienia historii głównych bohaterów i wyjaśnienie dlaczego podejmują konkretne decyzje i co ukształtowało w pełni ich charaktery. Nie wiem natomiast co autorka zamierza przedstawić w ostatnim tomie, więc być może otrzymam wówczas więcej odpowiedzi na pytania, które ukształtowały mi się w głowie po zakończeniu tej części.


'Decyduję się zrobić wszystko, co będzie potrzebne, by nas stąd wyciągnąć. Nawet za cenę własnej duszy.'


Po nie dość dobrym starcie i lekturze drugiego tomu polecam dostępną całość. Czyta się szybko i przyjemnie, a ilość literówek i błędów, które raziły w przypadku pierwszej części została zredukowana i przestałam zwracać na nie uwagę. Na plus jest też okładka, która utrzymana została w tej samej tonacji i symbolice, co pierwszy tom, przez co całość pięknie się zgrywa. Warto sięgnąć i poznać tę historię. Niepotrzebnie przekreśliłam ją po pierwszej części i cieszę się, że miałam okazję poznać dalsze losy Alex i reszty bohaterów. Nie pozostaje mi teraz nic innego, jak oczekiwać na ostatni tom i zakończenie przygów bohaterów.


'Czy aby na pewno warto posunąć się aż tak daleko? Czy warto stracić resztkę człowieczeństwa dla kilku słów? Pozbawić się dobrowolnie duszy dla paru chwil?



OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję autorce, Pani Katarzynie Wycisk

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger