!TOP 3! #9 Książki obyczajowe


Książki obyczajowe to ten gatunek, który lubię i często po niego sięgam. Obok jest też fantastyka, jednak ciężko jest mi stwierdzić, który z gatunków lubię bardziej. W dzisiejszym zestawieniu wybrałam trzy najlepsze książki obyczajowe (nie brałam pod uwagę książek Jodi Picoult i Diane Chamberlain, ponieważ autorki miały osobne zestawienia, a w innym wypadku tylko ich książki znalazłyby się tutaj, co wydawało mi się bezsensu), o których kilka słów poniżej.

#3 'Zanim się pojawiłeś' Jojo Moyes


Chyba każdy zna tę historię. Swego czasu książka była bardzo popularna, a po wejściu filmu do kin jej popularność wzrosła. Poszłam więc za tłumem i postanowiłam ją kupić i przeczytać. I wciągnęła mnie do reszty. Podobała mi się historia Lou i Willa. Historia miłosna, która nie była pospolita i którą pamiętam do teraz. Film podobał mi się mniej, ale też miał swój urok. Wiadomo jednak, że co książka to książka :)


#2 'Spójrz mi w oczy' Lisa Scottoline


Książka, którą poleca moja ulubiona autorka - Jodi Picoult. Jak mogłabym jej nie przeczytać? Nie ukrywam, że i tej autorki książki stoją na półce w ilości tytułów wydanych w Polsce :)
Główna bohaterka, Ellen adoptowała dziecko. Jej synek pewnego dnia patrzy na nią z ulotki, którą znalazła w skrzynce pocztowej. Okazuje się, że tak naprawdę jej synek jest chłopcem, który zaginął. Jako matka nie chce dopuścić do siebie żadnej alternatywy, bo przecież adopcja została przeprowadzona bez problemu. Jednak jako dziennikarka czuje wewnętrznie, że musi działać.
Historia pełna tajemnic i napięcia. Podobała mi się bardzo i ze względu na to, że nie wszystkie szczegóły zostały mi w pamięci, z pewnością kiedyś do niej wrócę.


#1 'Chłopiec, którego nikt nie kochał' i pozostałe Casey Watson


Casey Watson, która jest autorką serii książek opiekuje się dziećmi. Są to dzieci z ogromnymi problemami psychicznymi, bardzo skrzywdzone przez otoczenie i najbliższych. Dzieci, którymi nikt inny nie chce się już zaopiekować. I właśnie o tym są te krótkie, lecz bardzo wciągające książki. Mam póki co tylko kilka z nich, jeszcze kilku nie czytałam, ale z pewnością nadrobię tę zaległość i wejdę w posiadanie kolejnych, bo chociaż tematyka jest trudna, wciąga i czytelnik chce poznać dalsze losy tych biednych dzieci.


Czytacie książki obyczajowe? Jakie są wasze ulubione tytuły?

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger